[UPDATE6] MApN: Tanara moarta in urma accidentului aviatic avea 23 de ani, era ofiter-student

Tanara moarta in urma accidentului aviatic de luni avea 23 de ani, era ofiter-student in anul V la Institutul Medico-Militar din Bucuresti si facea un stagiu de pregatire la Spitalul Fundeni, informeaza MApN.

Conform unui comunicat al MApN remis, sublocotenentul Aurelia Ion, ofiter-student in anul V la Institutul Medico-Militar din Bucuresti, a decedat luni, in urma accidentului aviatic ce a avut loc in Pasul Ursoaia, judetul Cluj. Aurelia Ion, in varsta de 23 de ani, efectua un stagiu de pregatire la Spitalul Fundeni. De-a lungul studiilor, tanara s-a implicat voluntar in numeroase activitati pe linie medicala, precizeaza MApN.

Conducerea Ministerului Apararii Nationale transmite condoleante familiei indoliate. Medicul sef al UPU Cluj, Adela Golea, declara ca tanara a fost gasita in stop-cardio respirator de catre echipajele care au ajuns la fata locului.

Ea a precizat ca fata avea traumatisme craniene, fracturi la membre, la bazin, la coloana cervicala si era in stop cardio-respirator, cu temperatura corpului de 18 grade si ca s-a incercat resuscitarea acesteia pe toata durata interventiei de coborare a celorlalte cinci victime, insa manevrele au esuat. Coordonatorul de transplant Victor Zota a spus ca tanara mai participase la prelevari de organe, facea voluntariat si "era dedicata meseriei cum rar gasesti".

[UPDATE5] Francu: Iovan n-a avut nicio teama privind vremea cand a decolat

Presedintele Romatsa, Aleodor Francu, a declarat, marti, ca pilotul Adrian Iovan nu a avut nicio teama privind conditiile meteorologice atunci cand a decolat de pe Aeroportul Baneasa. Francu a spus ca la Sibiu a fost "un fenomen meteo deosebit".

"Iovan isi cauta sa aiba repere la sol, ultima informare de la el a fost atunci cand avea 2.100 de metri altitudine, la 7-8 mile distanta de granita judetelor Cluj si Alba. Conditiile meteo l-au adus pe Iovan in situatia de a incerca sa decolze. Cand a decolat, el nu a avut nicio teama in privinta conditiilor meteorologice, s-a intamplat un fenomen deosebit in acea zona meteo, la Sibiu, cu conditii de givraj si el a simtit si a cautat reper la sol, cauta teren de aterizare", a declarat Francu, marti.

Pilotul Adrian Iovan a avut ultima convorbire cu cei de la Romatsa dupa ce a trecut de Sibiu, cand a anuntat ca va cobori la o altitudine de 2.100 de metri, mai mica decat cea normala, pentru ca nu vedea nimic din cauza cetii, declara, luni, presedintele Romatsa.Francu preciza ca pilotul a avut ultima convorbire cu turnul de control dupa ce a depasit zona Sibiului.

Pilotul ar fi anuntat atunci ca va cobori la 2.100 de metri, din cauza conditiilor meteo nefavorabile, explicand ca nu vede nimic din cauza cetii. "A coborat pentru a vedea spatiul. In acel moment, s-a pierdut legatura cu el. De la inceput, s-a stiut ca sunt conditii meteo nefavorabile, dar au plecat in aceasta cursa umanitara. Si faptul ca a reusit sa coboare aeronava intr-o zona extrem de dificila din punct de vedere al reliefului si al conditiilor meteorologice este un succes al pilotului", a declarat presedintele Romatsa.Francu a mai spus ca echipa medicala era asteptata sa ajunga la Oradea in jurul orei 16.00 si a precizat ca nu exclude ca la aparatul de zbor sa fi aparut probleme tehnice.

[UPDATE4] Procuror: Echipa de ancheta a ajuns la locul accidentului. Incep cercetarile

Echipa de ancheta formata din procurori, ofiteri criminalisti si inspectori ai Aviatiei Civile urmeaza sa ajunga, marti dimineata, la locul in care s-a prabusit avionul care avea la bord echipaj medical, pentru a incepe cercetarile, afirma seful Parchetului Curtii de Apel Alba Iulia, Augustin Lazar.

Procurorul-sef al Parchetului Curtii de Apel Alba Iulia, Augustin Lazar, a declarat ca echipa de cercetare in cazul avionului prabusit in Apuseni a ajuns in apropierea locului accidentului si urmeaza sa inceapa cercetarile.

Augustin Lazar a spus ca cele doua persoane decedate in urma accidentului, respectiv pilotul Adrian Iovan si o studenta, au fost transportate la Serviciul de Medicina Legala Alba, unde medicii legisti urmeaza sa faca autopsiile.

El a adaugat ca nu poate oferi mai multe detalii deoarece este doar debutul anchetei, precizand ca cercetarile vor fi facute de catre o echipa formata din procurori, ofiteri de politie, ofiteri criminalisti si inspectori ai Aviatiei Civile.

Intrebat cum este inregistrat dosarul, el a spus ca este vorba despre un accident aviatic.

"Evident este vorba de un accident aviatic, la fata locului sunt inspectori ai Aviatiei Civile care vor incepe culegerea primelor date, iar apoi vor formula ipoteze cu privire la producerea accidentului", a mai spus procurorul.

[UPDATE3] STS: Locul accidentului, stabilit odata cu primirea apelului la 112, a fost anuntat institutiilor

Locul producerii accidentului aviatic din Muntii Apuseni a fost stabilit pe baza informatiilor furnizate de operatorii de comunicatii mobile odata cu primirea primului apel la 112, informatia fiind pusa la dispozitia institutiilor ce au participat la operatiunea de cautare si salvare, informeaza STS.

"Localizarea locului evenimentului in Sistemul 112, s-a realizat potrivit prevederilor legale, pe baza informatiilor furnizate de operatorii de comunicatii mobile odata cu primirea primului apel la 112, respectiv la nivelul sectorului celulei din care a fost generat acesta si a fost pusa la dispozitia institutiilor care au participat la operatiunea de cautare si salvare", se arata intr-un comunicat transmis de Biroul de presa al Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS).

Ministrul Afacerilor Interne, Radu Stroe, a declarat, marti dimineata, intrebat despre dificultatile de localizare a avionului prabusit in Apuseni, ca raspunsul poate fi gasit la STS Cluj."Raspunsul il gasiti la STS, in speta la STS Cluj. Bineinteles ca era si mai bine daca se putea face o localizare la metru sau la suta de metri", a spus Stroe.

[UPDATE2] Copilotul avionului, in stare critica; trei medici, in stare medie spre grava

Razvan Petrescu, copilotul avionului care ar fi aterizat fortat luni dupa-amiaza, este in stare critica, acuzand un soc hipovolemic ca urmare a hemoragiei masive, iar medicii Valentin Calu, Catalin Pivniceru si Sorin Ianceu sunt in stare medie spre grava, cu fracturi multiple, potrivit SMURD, citat de Mediafax.

Informatiile, care constituie un prim bilant al starii supravietuitorilor din accidentul aviatic de luni dupa-amiaza, a fost comunicat de dr. Hadrian Borcea, coordonator regional SMURD.

Al patrulea medic aflat in avion, Radu Zamfir, este in stare relativ buna, avand doar rani superficiale.

Doctorul Radu Zamfir are 39 de ani si a absolvit UMF "Carol Davila" in 1998, cu media generala de promovare a anilor de studii 9,63 si media la examenul de licenta 10. Este medic specialist chirurgie generala din octombrie 2006 si lucreaza la Institutul Clinic Fundeni, in Laboratorul de Cercetare Chirurgie.

[UPDATE 1] Studenta aflata in avionul care ar fi aterizat fortat a murit

Studenta ranita grav in accidentul aviatic produs luni dupa-amiaza la granita judetelelor Cluj si Alba a incetat din viata, in ciuda interventiei echipei de prim ajutor care i-a facut manevre de resuscitare.

Citeste si:

Potrivit surselor citate, studenta era in anul V la Institutul de Medicina Militara din Bucuresti Ea a fost gasita in stare critica de salvatorii ajunsi la locul accidentului.

Adrian Iovan avea 55 de ani si o cariera de aproape 40 de ani ca pilot la Tarom si BlueAir. Dupa pensionare, el le preda studentilor din anii terminali ai Scolii de Piloti si pilota avioane de mici dimensiuni.

Pilotul Adrian Iovan a avut ultima convorbire cu cei de la Romatsa dupa ce a trecut de Sibiu, cand a anuntat ca va cobori la o altitudine de 2.100 de metri, mai mica decat cea normala, pentru ca nu vedea nimic din cauza cetii, a declarat presedintele Romatsa, Aleodor Francu.
Directorul Romatsa, Aleodor Francu, a precizat, potrivit Mediafax, ca aeronova condusa de Iovan a plecat in scop umanitar, pilotul avand ultima convorbire cu ei dupa ce a depasit zona Sibiului.

A coborat pentru a vedea spatiul. In acel moment, s-a pierdut legatura cu el!

Pilotul ar fi anuntat atunci ca va cobari la 2.100 de metri, din cauza conditiilor meteo nefavorabile, explicand ca nu vede nimic din cauza cetii.

"A coborat pentru a vedea spatiul. In acel moment, s-a pierdut legatura cu el. De la inceput, s-a stiut ca sunt conditii meteo nefavorabile, dar au plecat in aceasta cursa umanitara. Si faptul ca a reusit sa coboare aeronava intr-o zona extrem de dificila din punct de vedere al reliefului si al conditiilor meteorologice este un succes al pilotului", a declarat presedintele Romatsa.

Francu a mai spus ca echipa medicala era asteptata sa ajunga la Oradea in jurul orei 16.00 si a precizat ca nu exclude ca la aparatul de zbor sa fi aparut probleme tehnice.

Una dintre victimele accidentului aviatic de luni dupa-amiaza, din Muntii Apuseni, a murit, a declarat, in cursul serii, purtatorul de cuvant al ISU Alba, Alina Marescu, fara a preciza numele acesteia.

Purtatorul de cuvant al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta (ISU) Alba, Alina Marescu, declarase anterior ca o persoana din cele sapte aflate in avionul care a aterizat fortat a murit, iar celelalte sase victime au fost preluate de echipele de salvare si vor fi coborate pana in comuna Horea, de unde vor fi preluate de ambulante.

Potrivit purtatorului de cuvant al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Alba, Alina Balas, in jurul orei 21.30 la numarul de urgenta 112 a fost primit un apel de la un padurar care cauta in zona Petreasa si care a gasit epava avionului si victimele la limita judetelor Cluj si Alba.

"Au fost gasite avionul si victimele, iar acum toate echipele se indreapta spre locul respectiv, avand de parcurs aproximativ un kilometru pana la locul respectiv", a spus Alina Balas.

Seful IGSU, Ion Burlui, a declarat ca echipe medicale sunt pregatite sa preia ranitii, urmand sa decida la ce spitale vor fi dusi acestia.
La randul sau, prefectul de Alba, Gheorghe Feneser, a declarat ca avionul care a aterizat fortat a fost gasit in zona localitatii Petreasa, din judetul Alba, de un padurar, iar ulterior au fost anuntate echipele de cautare de la ISU Alba.

Feneser a spus ca primii salvatori au ajuns la raniti si le evalueaza starea de sanatate, dupa care acestia ar urma sa fie transportati la Cluj.
Aeronava, de tip BN2, a plecat, luni dupa-amiaza, de la Bucuresti spre Oradea, si a fost nevoita sa aterizeze fortat in jurul orei 16.00, intr-o zona muntoasa accidentata, la peste 1.400 de metri altitudine, la granita judetelor Cluj, Alba si Bihor. Unul dintre medicii din aeronava a reusi sa sune la 112, la ora 16.16, anuntand incidentul.

La bord se aflau patru medici, o asistenta si doi membri ai echipajului de zbor, avionul fiind pilotat de Adrian Iovan.
Echipa medicala din avionul care a aterizat fortat urma sa preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care a suferit un accident vascular cerebral, a declarat dr. Victor Zota, coordonator de transplant.

Potrivit lui Zota, echipa medicala era condusa de medicul Radu Zamfir de la Fundeni si era formata din doctorii Valentin Calu de la Spitalul Elias, Catalin Pivniceru de la Spitalul "Sf. Maria" si Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beius.

Toate cele sapte persoane aflate in avionul cu medici care a aterizat fortat, luni dupa-amiaza, au fracturi si rani.

Adrian Iovan avea o experienta de peste 16.000 de ore de zbor.

In zona unde a aterizat fortat avionul a fost trimis si un elicopter de la SMURD Mures, insa acesta a fost nevoit sa se retraga, din cauza cetii.
Ministerul Transporturilor (MT) a precizat ca avionul, proprietate a Scolii Superioare de Aviatie Civila, a decolat la ora 13.35 de pe Aeroportul International Aurel Vlaicu din Bucuresti, cu destinatia Aeroportul International Oradea, unde ar fi trebuit sa aterizeze la 16.35.

Potrivit MT, in jurul orei 16.00, autoritatile au fost informate ca echipajul a aterizat fortat in apropierea localitatii Belis, judetul Cluj.

"La mansa avionului se afla pilotul Adrian Iovan, cu experienta de peste 16.000 de ore de zbor, avand licentele in termen de valabilitate, atat el cat si copilotul Razvan Petrescu. Datele tehnice ale aeronavei confirma faptul ca detinea certificat de navigabilitate in termen de valabilitate", a mai precizat MT.

Zborul avea loc in baza unui contract pe care Scoala Superioara de Aviatie il are cu Serviciul de Ambulanta Bucuresti-Ilfov.