Seful Salvamont Vladeasa, Florin Mihut, a declarat, marti, ca operatiunea de salvare a victimelor accidentului aviatic "a fost o adevarata nebunie", iar "marele noroc" a fost participarea localnicilor. El spune ca unul dintre pasageri a anuntat la un moment dat ca se vad o partie si un lac, informeaza Mediafax.

"Eu eram chiar in Rachitele cand am fost sunat de la dispecerat si anuntat de eveniment. Am constituit imediat trei echipe. Am luat echipamentul pe care il aveam in masina, am mai trecut pe la baza si am luat targi si ce ne mai trebuia si am stabilit un punct de comanda la Poiana Horea. Erau trei echipe de zece salvamontisti, iar eu am luat 15 localnici cu mine si o alta echipa a luat alti localnici", a declarat Florin Mihut.

Mihut a afirmat ca zona care trebuia cercetata nu este frecventata de turisti si s-a apelat la localnici care cunosc foarte bine dealurile si drumurile forestiere din zona. De asemenea, la cautari au participat asociatii de off-road care cunosteau drumurile si aveau masinile necesare.

Acesta a precizat ca informatiile initiale aratau ca avionul s-a prabusit undeva intre localitatile Maticesti (judetul Alba) - Poiana Horea - Maguri-Racatau (judetul Cluj). "Era o suprafata extrem de mare de cautat. Nu s-a putut stabili cu exactitate unde erau, pentru ca niciunul dintre cei din avion nu aveau instalata pe telefon acea aplicatie care permite localizarea cu exactitate. Ne-am impartit in mai multe echipe si am cautat. Erau zone unde aveam semnal si atunci mai luam legatura cu cei de la Alba, Cluj si alte echipe, dar erau zone unde nu aveam deloc semnal la telefoane. Noi am avut noroc cu statiile de emisie-receptie ca ne-am mai putut intelege", povesteste Florin Mihut.

Potrivit acestuia, conditiile de cautare au fost extrem de grele, in unele zone zapada ajungand pana la brau si fiind vizibilitate extrem de redusa din cauza cetii. "Pe creasta am ajuns in zone cu zapada pana la brau. Venea cate un val de ceata de nu vedeam nici la zece metri in fata. A fost o adevarata nebunie. Peste doua sute de oameni au impanzit zone, toti aveau lumini, toti strigau in incercarea de a obtine un raspuns de la cei din avion. Nu stiai cine, unde este", a mai spus Florin Mihut.

Acesta a precizat ca el personal sau echipele pe care le-a coordonat nu au tinut deloc legatura cu ranitii. "Primeam informatii de la 112, am inteles ca ei au vorbit de patru ori cu cei de la avion. De asemenea, am mai vorbit cu un coleg al celor din avion, de la Bucuresti. Acesta a reusit sa vorbeasca cu ei si ne-a spus, la un moment dat, ca ei vad o partie de schi si un lac. A trebuit sa-mi dau seama daca se aflau in zona Tarnita sau au trecut de Belis", a mai spus Mihut.

In momentul in care ranitii au fost gasiti, Florin Mihut mai avea cam 40 de minute de mers pana la epava avionului. Echipa sa, alaturi de care se aflau medici de la SMURD Bihor, a ajuns prima la locul accidentului. "Cand am ajuns s-a constatat decesul pilotului si ne-am concentrat pe celelalte victime. Trei persoane au avut nevoie de transport. Una a fost transportata doar vreo 400 de metri pana la un tractor care a ajuns pana acolo. Alte doua au fost transportate pe targi improvizate si paturi cam un kilometru si ceva pana s-a ajuns la masinile de teren. Celalalte trei persoane au coborat pe picioarele lor" povesteste Mihut.

Acesta a decis ca este mai aproape ca ranitii sa coboare in judetul Alba, de unde sa fie preluati de echipajele de salvare. "Am avut mare noroc cu localnicii. Ei au avut un cuvant greu de spus, cunosteau locurile, se cunosteau intre ei, au tinut tot timpul legatura", a mai spus Mihut.

Pilotul Adrian Iovan si o studenta in anul V la Institutul de Medicina Militara din Bucuresti si-au pierdut viata dupa ce avionul de mici dimensiuni de tip BN2, la bordul caruia se afla un echipaj medical, a aterizat fortat, luni dupa-amiaza, intr-o zona muntoasa accidentata, la peste 1.400 de metri altitudine, la granita judetelor Cluj si Alba. Unul dintre medicii din aeronava a reusi sa sune la 112, la ora 16.16, anuntand incidentul.

In avion se aflau patru medici - Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Elias, Catalin Pivniceru de la Spitalul "Sf. Maria" si Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beius, judetul Bihor -, o studenta si doi membri ai echipajului de zbor - pilotul Adrian Iovan si copilotul Razvan Petrescu. Pilotul Adrian Iovan a fost gasit incarcerat, iar studenta era in stop cardio-respirator, cu hipotermie severa, nemaiputand fi salvata.

Echipa medicala din avion mergea la Oradea, unde urma sa preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care a suferit un accident vascular cerebral, a declarat dr. Victor Zota, coordonator de transplant. Epava avionului si victimele au fost gasite de localnici dupa cautari de aproximativ cinci ore, la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, politisti, salvamontisti, angajatti ai Parcului National Muntii Apuseni si localnici.

Toate cele cinci persoane ranite in accidentul aviatic - medicii Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Elias, Catalin Pivniceru de la Spitalul "Sf. Maria" si Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beius, judetul Bihorprecum si copilotul avionul prabusit, Razvan Petrescu - sunt internate la sectia de terapie intensiva a Spitalului Judetean de Urgenta din Cluj, ultimii doi raniti fiind adusi la UPU Cluj marti dimineata, in jurul orei 4.30.
Reprezentantii Spitalului Judetean de Urgenta din Cluj-Napoca au anuntat, marti dimineata, intr-o conferinta de presa, ca toate cele cinci victime ale accidentului aviatic, aflate la terapie intensiva, sunt constiente si stabilizate hemodinamic si respirator.

Cele cinci victime, care au varste cuprinse intre 23 si 46 de ani, au traumatisme cervicale, cranio-cerebrale, contuzii si, in particular, traumatisme toracice sau de membre, iar starea lor este stabila. "Una dintre victime are fractura de bazin, fractura de femur pe stanga, un traumatism toracic, a fost internata pe terapie intensiva. A doua venita tot cu masina de victime multiple prezinta un traumatism cranio-cerebral minor, o contuzie cervicala, un traumatism toracic si de bazin, a mers tot pe terapie intesiva. A treia victima prezinta un traumatism de coloana, cu fractura de coloana dorsala D10 si cu un traumatism toracic cu fractura de coaste. A patra victima prezinta un traumatism cranian, traumatism de coloana cervicala si coloana dorso-lombara si asociat prezinta un traumatism de glezna dreapta cu plaga. A cincea victima prezinta un traumatism de coloana dorso-lombara cu hematom la nivelul bazinului. Toti vor fi internati pe Terapie Intensiva", a precizat seful UPU Cluj-Napoca, Adela Golea.

Sursa foto: AGERPRES

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri