Surse judiciare au declarat, pentru Mediafax, ca omul de afaceri Gruia Stoica este cercetat pentru cumparare de influenta si a fost citat de procurorii DNA pentru a se prezenta la sediul Directiei, unde urmau sa-i fie aduse la cunostinta invinuirile din dosar.
Potrivit acelorasi surse, citatia a fost trimisa la adresa de domiciliu din Bucuresti a omului de afaceri, insa acesta nu s-a prezentat la audieri, motivand ca nu s-ar afla in Capitala.
Sursele citate sustin ca Stoica i-ar fi mintit pe anchetatori cand le-a spus ca nu este acasa, DNA detinand dovezi in acest sens.
In acest context, anchetatorii au hotarat emiterea unui mandat de aducere pe numele omului de afaceri.
La sediul DNA, procurorii il audiaza, miercuri seara, si pe avocatul Doru Bostina, fara a se preciza deocamdata in ce calitate da declaratii acesta.
Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Roman (GFR), adus miercuri seara la sediul central al DNA, este urmarit penal pentru fapte de coruptie, potrivit unor surse judiciare.
Sursele citate au mai spus ca Stoica a fost adus la DNA incatusat si escortat de politisti, cu mandat, demersul avand scopul de a-i fi aduse la cunostinta invinuirile.
Surse judiciare au declarat, pentru Mediafax, ca omul de afaceri ar fi vizat intr-un dosar legat de o licitatie pentru transportarea carbunelui in beneficiul Complexului Energetic Oltenia.
Procurori ai Directiei Nationale Anticoruptie au descins anterior, tot miercuri, la Complexul Energetic Oltenia din Targu Jiu, de unde au ridicat mai multe documente depuse pentru o licitatie chiar cu o jumatate de ora inainte deschiderii ofertelor.
Conform unor surse din cadrul companiei energetice, procurorii anticoruptie au ridicat plicurile in care erau depuse ofertele CFR Marfa si ale Grupului Feroviar Roman, valoarea estimata a contractului fiind de circa 48 de milioane de euro.
Grupul controlat de Gruia Stoica a vrut anul trecut sa cumpere pachetul majoritar de actiuni al CFR Marfa, insa tranzactia nu s-a finalizat.
Vanzarea a 51% din CFR Marfa catre Grup Feroviar Roman nu a putut fi finalizata pana la termenul limita, 14 octombrie 2013, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.