Pricopie a anuntat noul calendar al evaluarilor asa cum a fost adoptat de Ministerul Educatiei Nationale, dupa dezbaterile publice. Astfel, primii testati vor fi elevii de clasa a IV-a, urmati de cei de a II-a si apoi de cei din clasa a VI-a, scrie Mediafax.

In 28 mai va avea loc proba la Limba romana, in 29 mai - Matematica si in 30 mai - Limba materna la clasa a IV-a.

Evaluarea la clasa a II-a incepe in 2 iunie cu proba de Limba romana (scris si citit), continua pe 3 iunie cu Limba materna (scris si citit) si se incheie pe 4 iunie cu proba de Matematica.

Elevii care termina clasa a VI-a vor fi evaluati la Limba si comunicare, in 5 iunie, si la Matematica si Stiinte ale naturii, in 6 iunie.

Timpul alocat pentru fiecare proba difera de la o clasa la alta, fiind de 25 de minute la clasa a II-a si de o ora la clasele a IV-a si a VI-a.

Potrivit ministrului, evaluarile urmaresc sa identifice evolutia de ansamblu a elevilor din clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, pentru a oferi date substantiale care vor permite o analiza a sistemului de invatamant preuniversitar (pe segmentele mentionate).

Citeste si:

Ministrul Pricopie a mai spus ca evaluarea se desfasoara in timpul orelor de curs, in functie de programul fiecarei unitati de invatamant.

"Testele se vor da in salile de clasa in care invata elevii. Nu vor fi camere video, elevii fiind supravegheati la clasa a II-a si la a IV-a de invatatoare si un cadru didactic din unitatea de invatamant, iar la a VI-a de doua cadre didactice din unitatea de invatamant", a precizat Pricopie.

Calificativele obtinute de catre elevi la evaluare nu vor fi trecute in catalog, a mai spus acesta.

"Rezultatele individuale nu se afiseaza si nu se comunica public. Acestea vor fi valorificate la nivelul unitatii de invatamant, prin elaborarea planurilor individualizate de invatare, acolo unde aceasta se impune, precum si pentru informarea parintilor/reprezentantilor legali ai elevului asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate. Rezultate din unitatile de invatamant esantionate vor fi utilizate in vederea intocmirii raportului national privind diagnoza sistemului de invatamant la nivel primar", a mai aratat ministrul.

Subiectele pentru evaluare sunt elaborate de Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE), tinand seama de urmatoarele cerinte: sa fie formulate clar, precis si in stricta concordanta cu programele scolare in vigoare pentru fiecare disciplina de studiu si sa aiba un nivel mediu de dificultate. Testele au un format asemanator cu cel al evaluarilor internationale (tip IEA - PIRLS, pentru clasa a II-a, tip IEA - TIMSS, pentru clasa a IV-a, tip PISA, pentru clasa a VI-a).

Modele de subiecte au fost postate pe site-ul institutiei in 28 martie. Ministrul Educatiei a cerut inspectorilor generali ca, pana la organizarea testarilor, cadrele didactice sa lucreze cu copiii dupa modelele de subiecte afisate pe site.