Protestatarii s-au strans la ora 7.30 in fata sediului Administratiei Porturilor Maritime, unde sufla in vuvuzele, iar cativa dintre ei bat in butoaie.

Oamenii au pancarte pe care scrie "Portul Constanta nu e pofta de baron", "Portul Constanta nu e club de noapte", "Sova, nu uita, suntem impotriva ta", "Guvernul Ponta, campionul national al dezamagirii".

Presedintele Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare, Mircea Burlac, a declarat, marti dimineata, ca angajatii din port nu vor renunta la proteste pana cand nu se va reveni asupra proiectului care prevede ca municipalitatea sa primeasca alte 13 procente din actiunile portului, iar Ministerul Transporturilor sa isi piarda calitatea de actionar majoritar, noteaza Mediafax.

Protestul de marti este programat pana la ora 9.00, actiunea urmand sa fie reluata miercuri dimineata.
Aproximativ 300 de angajati din Portul Constanta au protestat si luni dimineata timp de doua ore, in fata sediului Administratiei Porturilor Maritime.

Ulterior, o delegatie a Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare s-a intalnit cu primarul Radu Mazare, insa discutiile nu au ajuns la niciun rezultat. Cele doua parti s-au acuzat reciproc, primarul spunandu-le sindicalistilor ca ii apara pe oamenii de afaceri din port, iar sindicatele acuzandu-l ca i-a fortat pe cei care au semnat pentru transferul de actiuni.

Primarul le-a spus celor prezenti ca nu este in regula ce s-a intamplat pana acum in port pentru ca anumiti investitori au fost avantajati atat printr-un nivel redus al chiriilor, stabilit prin Ordonanta de Urgenta, cat si prin contracte de concesiune pe 50 de ani, in conditiile in care in prezent cei care vor sa investeasca pot incheia contracte doar pe o perioada de zece ani, cu posibilitatea de prelungire pentru inca zece ani.

Radu Mazare a mai spus ca trecerea portului la comunitatea locala a fost una dintre promisiunile USL in campania din 2012 si ca intentioneaza sa o respecte, el prezentandu-le protestatarilor mai multe dosare in care se aflau 45.000 de semnaturi de la constanteni care ar fi de acord cu transferul catre CL a altor 13 la suta din actiunile portului.

Citeste si:

Presedintele Traian Basescu afirma, sambata, la o dezbare a Fundatiei Miscarea Populara, ca a da "un port care face investitii de 500 de milioane in ultimul an lui Mazarica, clovnul national", este "un element de dispret pentru interesul national".

De asemenea, Basescu spunea, saptamana trecuta, ca "ultima aventura pe care se pregateste sa o livreze premierul Ponta" este o hotarare de Guvern de transfer al unui pachet de actiuni ale Portului Constanta catre Primaria condusa de Radu Mazare, calificand demersul drept "o ilegalitate majora".

Ulterior, premierul Victor Ponta declara ca presedintele Traian Basescu este cel care are interese personale legate de Portul Constanta si nu doreste eliminarea actelor de coruptie din acea zona, pentru a proteja firmele care l-au ajutat in prezent si a nu raspunde pentru neregulile savarsite ca ministru.

In 1 mai, in cadrul unei vizite facute in judetul Constanta, premierul Victor Ponta spunea ca procedura de transfer a actiunilor Portului Constanta catre Consiliul Local va continua, chiar daca exista riscul "sa se supere" anumite persoane, el sustinand ca portul se va dezvolta mai bine dupa ce o parte din actiuni vor fi listate la bursa.

In prezent, Ministerul Transporturilor este actionar majoritar la Administratie Porturilor Maritime Constanta, cu 60 la suta din actiuni, Fondul Proprietatea detine 20 de procente si tot 20 de procente are si Consiliul Local Municipal.

Guvernul si autoritatile locale propun ca structura actionariatului APM sa fie urmatoarea: 33 la suta Consiliul Local Constanta, 33 la suta Ministerul Transporturilor, 20 la suta Fondul Proprietatea si 14 la suta din actiuni sa fie listate pe Bursa.