Potrivit reprezentantilor Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare (FNSP), la actiunea de protest de joi, care se va desfasura intre orele 11.00 si 14.30, sunt asteptate sa participe aproximativ 7.000 de persoane.

"Vom protesta fata de Guvernul Romaniei, care nu si-a respectat angajamentele asumate privind modificarea legislatiei muncii si fata de intentia acestuia de a scoate Portul Constanta de sub autoritatea statului si a-l trece in subordinea autoritatii locale Constanta", au anuntat, marti, reprezentantii FNSP, care se opun ca Primaria Constanta sa primeasca un nou pachet de 13 la suta din actiunile detinute de catre Ministerul Transporturilor la Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime" Constanta, noteaza Mediafax.

Aproximativ 300 de angajati portuari, membri ai FNSP, au protestat si la inceputul saptamanii trecute, timp de trei zile, in fata sediului Administratiei Porturilor Maritime, solicitand ca Ministerul Transporturilor sa ramana actionar majoritar in port. Ei au anuntat atunci ca vor suspenda actiunile de protest in perioada alegerilor europarlamentare, dar ca le vor relua dupa finalizarea acestora, luand in calcul si oprirea lucrului in port.

Ministrul Transporturilor, Dan Sova, se declara "putin mirat" de protestele din Portul Constanta, spunand ca a avut discutii atat cu patronatele, cat si cu sindicatele si a explicat situatia din port si ce intentioneaza ministerul sa faca. Sova spunea ca afirmatia ca se doreste trecerea portului de la Ministerul Transporturilor la Primaria Constanta nu este adevarata.

"Tot vad ca se spune asta, dar nu este adevarat. Daca trec cele 13 la suta, Ministerul Transporturilor ramane cu 47 la suta din actiuni, urmand sa scoata pe bursa 14 la suta. Daca se vor scoate si cele 14 la suta, va ramane ministerul cu 33 la suta, Consiliul Local Constanta cu 33 la suta, Fondul Proprietatea cu 20 la suta, iar 14 la suta vor fi pe bursa", sustinea ministrul Dan Sova.

Citeste si:

Tot saptamana trecuta, o delegatie a Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare s-a intalnit cu primarul Radu Mazare, insa discutiile nu au ajuns la niciun rezultat. Cele doua parti s-au acuzat reciproc, primarul spunandu-le sindicalistilor ca ii apara pe oamenii de afaceri din port, iar sindicatele acuzandu-l ca i-a fortat pe cei care au semnat pentru transferul de actiuni.

Presedintele Traian Basescu afirma, recent, ca a da "un port care face investitii de 500 de milioane in ultimul an lui Mazarica, clovnul national", este "un element de dispret pentru interesul national". De asemenea, Basescu spunea ca "ultima aventura pe care se pregateste sa o livreze premierul Ponta" este o Hotarare de Guvern de transfer al unui pachet de actiuni ale Portului Constanta catre Primaria condusa de Radu Mazare, calificand demersul drept "o ilegalitate majora".

Ulterior, premierul Victor Ponta declara ca presedintele Traian Basescu este cel care are interese personale legate de Portul Constanta si nu doreste eliminarea actelor de coruptie din acea zona, pentru a proteja firmele care l-au ajutat in prezent si a nu raspunde pentru neregulile savarsite ca ministru.

In 1 mai, premierul Victor Ponta, aflat in vizita la Constanta, spunea ca procedura de transfer a actiunilor Portului Constanta catre Consiliul Local va continua, chiar daca exista riscul "sa se supere" anumite persoane, el sustinand ca portul se va dezvolta mai bine dupa ce o parte din actiuni vor fi listate la bursa.

In prezent, Ministerul Transporturilor este actionar majoritar la Administratia Porturilor Maritime Constanta, cu 60 la suta din actiuni, Fondul Proprietatea detine 20 de procente si tot 20 de procente are si Consiliul Local Municipal. Guvernul si autoritatile locale propun ca structura actionariatului APM sa fie urmatoarea: 33 la suta Consiliul Local Constanta, 33 la suta Ministerul Transporturilor, 20 la suta Fondul Proprietatea si 14 la suta din actiuni sa fie listate pe Bursa.