Editia de anul acesta a Festivalului Italian a anticipat semestrul in care Italia va detine presedintia Uniunii Europene, fiind un bun prilej de a sarbatori valorile italiene, traditia culinara, eleganta vestimentara, design-ul si amenajarile interioare. Agentia a scos in evidenta importanta acestei editii, care a coincis si cu Ziua Nationala a Republicii Italiene, prin concentrarea atentiei pe campania de comunicare si prezenta in mediul online.

“Italia va raspunde peste putin timp unei provocari importante din multe puncte de vedere, aceea de preluare a presedintiei Uniunii Europene (…). Ca si Agentie ICE ne-am concentrat atentia cu precadere asupra actiunilor de comunicare: realizarea site-ului web, retele social, publicitate, precum si organizarea de evenimente in colaborare cu alte institutii”, a precizat Luca Gentile.

Made in Italy, un brand de succes in Romania

Directorul ICE apreciaza ca puterea medie de cumparare a consumatorului roman este scazuta in comparatie cu celelalte tari europene. Cu toate acestea, importurile de produse italiene a atins la sfarsitul anului trecut suma de 5,9 miliarde de euro, dintre care 20% este reprezenta de bunurile de consum.

"Criza economico-financiara a limitat bugetul de consum"

“Consumul produselor “Made in Italy” a crescut cu siguranta fata de cel din anii precedenti, cu mici variatii datorate crizei economico-financiare care a limitat bugetul mediu de consum”, a spus Luca Gentile. “Conform datelor ISTAT (Institutul Italian de Statistica), importurile totale ale Romaniei de produse italiene au atins la sfarsitul anului 2013 valoarea de 5,9 miliarde de euro, din care circa 20% este reprezentata de bunurile de consum. Cea mai mare parte a importurilor se refera la materii prime pentru industrie, masini si utilaje, produse metalurgice, produse chimice si din mase plastice”, a detaliat acesta.

Directorul Agentiei preconizeaza o crestere a bunurilor de consum italiene, in special a celor trei “F” incluse in Festivalul Italian – food, fashion si furniture (trad. mancare, moda si mobila), ca urmare a imbunatatirii nivelului de trai al populatiei.

Romanii prefera incaltamintea, hainele, cafeaua si pestele din Italia

Ca tara de destinatie a produselor italiene, Romania se situeaza in primele 10 tari la nivelul Uniunii Europene in cazul a patru categorii de produse. Astfel, in sectorul incaltamintei, Romania ocupa locul 7 la nivelul Uniunii Europene si locul 11 la nivel mondial, iar in ceea ce priveste articolele de imbracaminte, Romania se situeaza pe locul 9 la nivelul UE si locul 17 le nivel mondial. In ceea ce priveste bunurile alimentare, in topul consumatorilor de cafea italiana suntem a 8-a piata de desfacere la nivelul UE si a 12-a la nivel mondial, iar in sectorul pestelui si al produselor de peste, Romania este pe locul 8 in UE si pe locul 10 in lume. Cu toate acestea, tarile din vestul Europei sunt clasate pe pozitii superioare in ceea ce priveste consumul de produse Made in Italy.

Citeste si:

“Este dificil sa faci o comparatie intre Romania si celelalte tari europene, precum Germania, Franta, Marea Britanie, care reprezinta principalele piete de desfacere a bunurilor de consum „Made in Italy”. Este vorba despre tari care inregistreaza o putere de cumparare mare si, nu in ultimul rand, despre piete cu un numar ridicat de consumatori (daca tinem cont de numarul locuitorilor lor)”, precizeaza Luca Gentile.

Directorul ICE a avertizat asupra fenomenului de contrafacere a produselor italiene si a celor de tip italian sounding, care au nume italian, dar provin din alte tari. Imitatiile de produse Made in Italy au avut o cifra de afaceri de circa 60 de miliarde de euro la nivel mondial, din care 22 de miliarde numai in Europa.

"Contrafacerea este prezenta in domeniul modei"

“Pe piata romaneasca este destul de raspandit fenomenul italian sounding, multe produse cu nume italian se gasesc pe rafturile lanturilor de retail si in magazinele locale (daca ne referim la produsele agroalimentare). Contrafacerea este prezenta in domeniul modei, unde exista totusi o legislatie clara; fenomenul italian sounding, care este ambiguu in schimb, nu poate fi combatut in mod eficient”, explica Luca Gentile.

Festivalul Italian se deruleaza anul acesta in perioada 15 mai-17 iunie. Printre lanturile de retail care au oferit anul acesta clientilor campanii promotionale dedicate produselor italiene se numara Carrefour, Metro Cash&Carry, carora li s-a alaturat si reteaua Mega Image.