URBATLON, o cursa de alergare cu obstacole care va avea loc pe 21 iunie 2014, la Arena Nationala, este un concept nou pentru piata romaneasca, dar care are milioane de fani pe plan extern. Publicul amator de sport din tara noastra este unul destul de redus si eterogen, dar avid de noutati si provocari si de mesaje clare si puternice. Este o zona spre care ar trebui sa se indrepte atentia organizatorilor de evenimente sportive, considera Catalin Mocuta, presedintele agentiei de marketing sportiv MPG, organizatorul URBATLON.
Daca ne uitam la motivatia romanilor, abia 11% aleg sa faca sport pentru distractie, pentru a se simti bine, in comparatie cu aproape 40% dintre cetatenii Uniunii Europene. Astfel, trebuie sa regandim putin cele doua notiuni, sport si distractie, si sa le imbinam astfel incat sa oferim publicului o manifestare care sa il stimuleze si pe care sa isi doreasca sa nu o rateze. Alergarea combinata cu probe atractive de efort si distractive, cu spiritul de echipa si cu un ambient placut... constituie elemente cheie pe care o strategie de marketing trebuie sa le ia in considerare pentru a lansa un eveniment sportiv urban de succes”, a detaliat presedintele MPG.

Din rezultatele studiului de referinta „Sport si activitate fizica”, realizat de Comisia Europeana, reiese ca doar 8 romani dintr-o suta fac sport in mod regulat, respectiv saptamanal, in timp ce aproape 30% din populatie face miscare de cel mult de 3 ori pe luna. Faptul ca cei mai multi dintre repondenti, 43%, spun ca aleg diferite activitati sportive pentru a-si imbunatati sanatatea este un semn ca romanii constientizeaza necesitatea adoptarii unui stil de viata activ. Se remarca si faptul ca o treime din populatie prefera sporturile in aer liber, jocurile competitive, alergarile, inotul, iar in perioada de iarna se evidentiaza multi practicanti de schi si snowboard.

Romania vrea sa faca sport. Trebuie doar sa isi aminteasca de frumusetea acestei activitati. Constatam ca tinerii sunt impartiti in 2 categorii importante, cei care prefera sa faca miscare in aer liber si cei care aleg sa faca sport in centrele specializate. Baietii merg in salile de forta, iar fetele le aleg pe cele de fitness. Populatia adulta este distribuita diferit: femeile prefera fitness-ul, iar barbatii merg la fotbal, dar si la tenis, fie in aer liber, fie in sala. A aparut si o a treia categorie de public amator de sport: cel care alearga si participa la concursuri de cros si alergari. Numarul celor care desfasoara aceste activitati este in crestere”, ne-a explicat Gabriela Szabo, ministrul Tineretului si Sportului.

Sportul reprezinta o solutie pentru multe probleme sociale prin faptul ca oamenii care fac miscare in mod frecvent sunt mai sanatosi, se concentreaza mai bine, au o dispozitie mult mai buna si se integreaza in societate. Este un mesaj general pe care doreste sa il transmita si URBATLON. „Putem spune ca URBATLON este creat dupa tipar nascut dintr-un puzzle de activitati urbane. Am luat provocarile zilnice ale oamenilor grabiti, ocupati si agitati dintr-un mare oras si le-am transpus intr-o cursa cu obstacole. Fiecare se poate regasi in aceasta cursa, prin abilitatile pe care le are, fiecare poate trece prin cele 7 probe pregatite de partenerii nostri, alegand sa faca miscare si sa isi depaseasca propriile limite. Consideram ca este o motivatie puternica pe care o poate imbratisa orice persoana. Cursa URBATLON este in ritm cu pulsul orasului si al locuitorilor sai”, a subliniat Catalin Mocuta, presedintele MPG, organizatorul URBATLON.

Despre dorinta romanilor de a face sport si nevoile societatii ne vorbeste si antrenorul emerit Zsolt Gyöngyössy. „Romanii au un talent iesit din comun pentru practicarea diferitelor ramuri sportive. O problema a zilelor noastre este insa identificarea talentelor. Am asistat la o distrugere, poate inconstienta, a tot ceea ce a insemnat activitate sportiva de masa din anii ’80 - ‘90. Simpla inlocuire a denumirii activitatilor existente pe vremea comunismului, cum era Crosul Pionierului de exemplu, putea salva sportul romanesc de la decadere. Un alt eveniment care a cazut in uitare, si nu am inteles de ce, este Daciada, un concept sportiv de masa autohton care ar trebui reinviat si care ar impulsiona si mai mult publicul iubitor de miscare”, a spus cunoscutul antrenor.

Mesaje de sustinere pentru o schimbare de atitudine a romanilor vin si din partea unor sportivi de marca si promotori ai unui stil de viata activ, iar unii dintre ei se vor alatura concurentilor la startul URBATLON.
Este important ca oamenii sa stie ca si noi venim in intampinarea lor, ca si noi participam la crosuri si alt gen de activitati sportive. Cred ca va fi o adevarata provocare pentru cei care s-au inscris si vor participa la URBATLON.” a afirmat fosta gimnasta si campioana olimpica Andreea Raducan.
Pentru mine sportul inseamna in primul rand pasiune, dar si un mod de a trai sanatos. URBATLON este o experienta noua pentru tara noastra si interesanta si pentru mine, chiar daca am participat la multe concursuri internationale”, ne-a marturisit Kallina Visoiu, multipla campioana nationala si balcanica la pentatlon modern si natatie.
Imi place spiritul de competitie si cred ca acest eveniment va lua o amploare deosebita si reprezinta o provocare pentru toti cei care participa”, a declarat Mihai Dragomir, profesor si antenor de fitness si un cunoscut specialist anti-aging, care a acceptat invitatia de a participa la cursa.

URBATLON vine sa stimuleze acest interes in crestere pentru miscare in piata evenimentelor sportive destinate publicului amator: un traseu de alergare cu obstacole, aventura si distractie. Cursa se va desfasura sambata, 21 iunie a.c., de la ora 10.00, pe mai multe portiuni din exteriorul si interiorul Arenei Nationale. Pe traseul de 5 kilometri au fost concepute de sponsorii evenimentului 7 probe cu obstacole: Urban Cooler, Adrenalina... garaj, Spectacol la inaltime, Blocaj in trafic, Labirintul, Asaltul Arenei, Move & Be Happy. La finalul cursei, va asteapta petrecerea urbana animata de echipa de DJ a Kiss FM, Dan Fintescu si OLiX, unde atmosfera este exploziva! Pe 21 iunie, la Arena Nationala, toata lumea se va putea bucura de aceasta atmosfera, atat cei care participa la cursa, cat si sustinatorii lor.

Partenerii de probe ai primei editii a URBATLON sunt Ursus Cooler, Coca-Cola, Atlantis Fitness & Lifestyle, DPD, Wim Bosman, Five’s si MPG. Sustin manifestarea sportiva urbana: Hotnews.ro, Plafar, Inga Media, Business Review si wall-street.ro.

MPG, organizatorul URBATLON, este lider de piata pe segmentul proiectelor sportive adresate practicantilor amatori, cu o experienta de peste 17 ani in domeniu.