Ce este Startcelerate?

Startcelerate este o platforma internationala de investitii alternative in startup-uri cu sediul in Londra, fondata de doi antreprenori romani, Tudor Birlea si Gabriel Dombri, in toamna anului 2013.

Folosind Startcelerate, companiile de IT, de marketing sau agentii de design (in prima faza), pe de o parte, pot sa foloseasca o parte din resursele interne ca sa participe la dezvoltarea unor startup-uri, primind in schimb o parte din ownership-ul respectivului proiect.

Resursele alocate startup-ului sunt considerate investitii si administrate ca atare. Pe de alta parte, startup-urile au posibilitatea sa acceseze direct resursele de care au nevoie pentru dezvoltare, cand au nevoie, intr-un mod care sa le scoata din blocajul frecvent al fundraising-ului pe modelul actual.

Rolul Startcelerate este sa faciliteze crearea parteneriatelor, atat din punct de vedere legalo-fiscal, cat si operational, precum si sa furnizeze un cadru eficient de monitorizare a evolutiei proiectelor finantate.

Toate aceste oportunitati se vor dezvolta pe platforma www.startcelerate.com, incepand cu septembrie 2014. Pana atunci, modelul se testeaza printr-o serie de evenimente-pilot in cateva orase din Europa: Cluj-Napoca- desfasurat deja in mai 2014, Bucuresti- 19, 20 si 26 iulie 2014, Londra-septembrie, 2014 si Tel Aviv- noiembrie, 2014.

Cui i se adreseaza Startcelerate?

Proiecte de tip startup:

  • startupuri deja lansate care au nevoie de resurse tehnologice fie pentru a crea produs (demo), fie pentru a-si scala business-ul
  • fondatori sau echipe de fondatori fara capabilitati tehnice, dar care au o idee puternica si experienta relevanta in piata vizata
  • proiecte unde technologia joaca un rol secundar, dar care au nevoie de aceasta ca sa isi dezvolte noi linii de business sau sa eficientizeze modelul de business existent

Companii investitoare:

  • companii de dezvoltare software care pot aloca resurse de dezolvare ca aport investitional in startupuri europene, pe zone precum dezvoltare software, product management etc.
  • agentii de design care pot aloca resurse de dezolvare ca aport investitional in startupuri europene, pe zone precum design, branding sau dezolvare de produs
  • agentii de marketing care pot aloca resurse de dezolvare ca aport investitional in startupuri europene, pe zone precum strategie de marketing, optimizare conversie, branding digital etc.


Locuri limitate, inscrieri pana pe 12 iulie

Pentru evenimentul de la Bucuresti, exista un numar de 10 locuri disponibile pentru companiile investitoare si 15 locuri pentru startupuri. Acestora li se adauga 10 profesionisti internationali in calitate de speakeri si 20 de manageri si profesionisti in marketing, dezvoltare software sau freelanceri, ca parte din public.

Printre speakerii acestei editii se numara: Esther Blythe/ British Embassy Bucharest, Bogdan Iordache/ How to Web, Dragos Roua/ Connect Hub, Alexandru Lapusan/ ZITEC, Eliade Rotariu/ DeKlausen, si altii.
Inscrierile se fac pe site-ul bucharest.startcelerate.com, pana cel tarziu pe 12 iulie (pentru startup-uri si companii), sau pana la data evenimentului pentru participantii din sala.

Startcelerate Pitch&Match Event Bucuresti se va desfasura la sediul Microsoft Romania, partener principal. Alti sponsori si parteneri ai evenimentului sunt: Gemini Solutions, Qual Media Group, Atracore, Business Days, British Emabassy in Bucharest, ANIS, ARIES, Unversitatea Tehnica Bucuresti, Techsoup, Today Software Magazine, IAA Bucuresti, Salad Box, Sugar & Lime.