"Tinerii romani sunt dispusi sa munceasca din greu pentru ceea ce isi doresc, conform unei analize recente realizate de EY impreuna cu Academia de Studii Economice in randul a 765 studenti. Conform aceleiasi analize, 52% dintre acesti tineri sunt interesati sa isi dezvolte propria afacere in urmatorii doi ani. Avand in vedere aceste date, tinerii romani trebuie sustinuti sa devina antreprenori prin masuri clare, care sa derive din masurile si schemele de succes aplicate in alte tari si adaptate realitatilor romanesti", a declarat, intr-un comunicat Mihaela Matei, coordonator al proiectului Barometrul Antreprenoriatului Romanesc si Special Projects Communication Officer, EY Romania, potrivit Mediafax.

Reprezentantii EY apreciaza ca sustinerea antreprenoriatului reprezinta o solutie de luat in calcul pentru problema somajului in randul tinerilor.
"Studii recente dezvoltate de EY au aratat ca afacerile conduse de antreprenori vor genera mai multe locuri de munca decat marile corporatii in anul 2015 - cu 76% dintre antreprenori declarand ca intentioneaza sa-si extinda forta de munca in 2014, fata de 31% dintre executivii din marile corporatii", se mentioneaza in comunicat.

Potrivit EY, rata somajului in randul tinerilor din tarile OECD a ajuns la 15,7%, in timp ce in tarile UE a fost de 23,4% la inceputul lui 2014, cu mici variatii in ambele cazuri fata de anul anterior. In Romania, desi anul trecut rata somajului in randul tinerilor era sub media europeana, in primul trimestru din 2014 aceasta rata a atins 25,7%, dupa o crestere continua in ultimele trei trimestre. "Somajul in randul tinerilor este o problema persistenta in intreaga lume, care, in ciuda imbunatatirii conditiilor economice, ramane la cote foarte ridicate. Asigurarea unui ecosistem antreprenorial activ reprezinta una din cele mai bune cai de a trata problema somajului in randul tinerilor, atat datorita numarului mare de locuri de munca generate de antreprenori, cat si datorita implinirii profesionale pe care demararea unei afaceri proprii o poate oferi tinerilor", a declarat, in comunicat Bogdan Ion, country managing partner, EY Romania.

In acest context, EY a lansat a doua editie a studiului Avoiding a lost generation. Realizat in colaborare cu Alianta Tinerilor Antreprenori G20, raportul identifica si analizeaza aspectele legate de somajul in randul tinerilor cu care se confrunta tarile G20, si incearca sa ofere recomandari practice si exemple de scheme si politici antreprenoriale de succes deja implementate. Raportul Avoiding a lost generation include analiza schemelor de succes implementate in mod curent in tarile G20, cu scopul de a intocmi recomandari cheie de actiune, precum crearea de mecanisme de finantare, fie derulate de guverne, fie sprijinite de acestea, in cadrul carora mentoratul si educatia financiara sa devina o conditie de finantare.