In primele 8 luni din acest an, datele Institutului National pentru Fizica Pamantului arata ca pe teritoriul Romaniei au avut loc 162 de cutremure, ceea ce inseamna cel putin cate unul la fiecare doua zile. De asemenea, de la inceputul anului si pana in prezent, peste jumatate din judetele Romaniei (22) au fost afectate de inundatii provocate de precipitatii abundente.

Catastrofele naturale nu sunt singurele riscuri care ameninta locuintele romanilor. Incendiile, de exemplu, reprezinta un alt pericol major. In Romania, datele publicate recent de IGSU – Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta arata ca, in primele 8 luni din acest an, au avut loc peste 3.500 de incendii, ceea ce contureaza o medie de 14 incendii pe zi.

Octombrie – „Luna Asigurarilor de Locuinte”

Luna octombrie este asociata, la nivel mondial, cu lupta impotriva catastrofelor naturale, inca din decembrie 1989, cand Adunarea Generala a Natiunilor Unite desemna, oficial, data de 13 octombrie drept Ziua Internationala pentru Reducerea Riscului Dezastrelor Naturale.

Campania nationala de informare „Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte”, sustinuta de ASF – Autoritatea de Supraveghere Financiara, este organizata, in parteneriat, de UNSAR – Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania, PAID - Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor, UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania si APPA – Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor.

Campania vizeaza cresterea gradului de constientizare a romanilor cu privire la pericolele la care este expusa locuinta lor, precum si informarea acestora despre formele de protectie financiara pe care le ofera incheierea unei asigurarii obligatorii sau facultative. Astfel, in cadrul campaniei, 500.000 de brosuri informative dedicate vor fi distribuite in toata tara. Acestea vor fi distribuite si impreuna cu Ziarul

Financiar si Business Magazin, in doua editii pe parcursul lunii octombrie. Distributia materialelor va fi dublata de o ampla campanie de comunicare in mediul online si pe retelele de socializare.

„Luna Asigurarilor de Locuinte” beneficiaza de sprijinul unor importante companii de asigurare si de brokeraj care activeaza pe piata din Romania. Astfel, ASIROM VIG, GROUPAMA Asigurari, GOTHAER Asigurari Reasigurari, OMNIASIG VIG, GENERALI Romania, GRAWE Romania, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, CREDIT Europe Asigurari, GrECo JLT Romania, CARPATICA Asig, LIG Insurance si OTTO Broker sustin campania in calitate de Parteneri.

Mesajele acesteia sunt transmise catre publicul larg cu sprijinul Partenerilor Media RFI Romania, wall-street.ro, 9am.ro, Q Magazine, ZiuaVeche.ro, Stirilepescurt.ro si asigurarealocuintelor.ro.

De asemenea, distributia brosurilor este realizata si cu sprijinul Partenerilor PRESTIGE Broker si CAMPION Broker.

Detalii despre proiect puteti gasi pe www.asigurarealocuintelor.ro. Va invitam si pe pagina de Facebook a campaniei.

Pentru actiunile desfasurate in anul precedent, "Luna Asigurarilor de Locuinte" a fost desemnata cea mai buna campanie de educatie in asigurari din 2013, in cadrul celei de-a treia editii a Conferintei Asiguratorilor din Romania, organizata anual de UNSAR.

***

Declaratii despre campanie:

Remi VRIGNAUD, Presedinte, UNSAR

“Luna Asigurarilor de Locuinte a fost desemnata cea mai buna campanie de educatie in asigurari din 2013 si ne bucuram ca UNSAR a putut sa sustina acest demers inca de la prima sa editie. Stim, insa, ca problema educarii si informarii in materie de asigurari este una care nu poate fi solutionata decat prin eforturi sustinute pe termen lung. Acesta este motivul pentru care UNSAR este din nou alaturi de toti cei care sustin popularizarea conceptului de asigurare a locuintei (fie ea obligatorie sau facultativa) in Romania. Daunele produse de inundatiile din ultimele luni constituie dovezi recente ale expunerii pe care tara noastra o are la riscuri care afecteaza locuintele romanilor, indicand totodata necesitatea de a creste gradul de cuprindere in asigurare pe acest segment.”

Nicoleta RADU – NEACSU, Director General, PAID

„Apreciem initiativa de a dedica luna octombrie promovarii asigurarilor de locuinta si ne alaturam si de aceasta data acestui demers, convinsi fiind ca si prin intermediul campaniei putem ajunge cu informatii esentiale despre asigurarea obligatorie a locuintelor la cetatenii care trebuie sa constientizeze atat obligatiile, dar mai ales drepturile pe care le-ar putea avea incheind acest tip de contract de asigurare.
Subliniez ca, dincolo de obligatia legala pe care o avem de a achizitiona acest tip de asigurare, ar trebui sa avem cu totii intelepciunea de a realiza ca oricare dintre noi ar putea sa se afle intr-o situatie limita si, de asemenea, ca avem datoria civica de a incheia o asigurare obligatorie pentru a ne proteja in fata unui eveniment natural major.”

Bogdan ANDRIESCU, Presedinte, UNSICAR

„UNSICAR considera ca cel mai important activ al industriei de asigurari este clientul, iar acesta cauta, astazi, solutii de protectie simple si accesibile. Campaniile de promovare a produselor de asigurare sunt, prin urmare, mai mult decat necesare pentru a creste nivelul de incredere al consumatorilor in sistemul de asigurari. Aceste demersuri sunt cu atat mai importante atunci cand vorbim despre locuinte si despre nevoile fundamentale de protectie ale clientilor nostri. “Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte” reprezinta, din acest punct de vedere, un instrument de sustinere a actiunilor dirijate pentru captarea increderii in piata de asigurari si pentru mentinerea unei comunicari permanente cu consumatorii.”

Alexandru CIUNCAN, Secretar General, APPA

Conceptul “Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte” a demarat anul trecut si inca de la inceput a beneficiat de sustinerea autoritatilor si a principalelor companii de asigurari din Romania. Cu totii avem un obiectiv comun: sa contribuim prin toate mijloacele la cresterea gradului de informare in asigurari in Romania. Avem incredere ca acest demers va continua si in anii ce vor urma si va avea un cuvant important de spus in promovarea conceptului de asigurare in Romania”.

***

Despre APPA
APPA – Asociatia pentru Promovarea Asigurarilor are ca scop principal promovarea conceptului de asigurare si cresterea gradului de educare in domeniul asigurarilor in randul populatiei.
Pentru indeplinirea obiectivelor sale, Asociatia beneficiaza de sustinerea principalilor vectori de comunicare din si in domeniile asigurarilor si pensiilor private – Publicatiile XPRIMM, editate de Media XPRIMM.
APPA organizeaza conferinte si alte tipuri de reuniuni tematice pentru dezbaterea si solutionarea problemelor specifice majore, elaboreaza studii si analize privind prioritatile in domeniul asigurarilor.