Studiul mai arata ca pentru 30% dintre romani consumul de bere impreuna cu prietenii este un mijloc de relaxare si de interactiune sociala foarte important. Tendintele acopera perioada 2006-2014, iar universul studiului este reprezentat de populatia din mediul urban din Romania, cu varsta cuprinsa intre 14 si 64 de ani. Studiul masoara preferintele de consum de bunuri si servicii ale populatiei urbane. Caracterul continuu al studiului si esantioanele mari (peste 10.000 de interviuri anual) permit observarea fluctuatiilor preferintelor populatiei si studierea lor in raport cu evolutia socio-economica din Romania. Marja de eroare este de +/-0,8%, potrivit Mediafax.

Potrivit celui mai recent studiu (SNA) FOCUS realizat de BRAT, 70% dintre barbatii romani nu refuza o bere cu prietenii oricat de ocupati ar fi, 27% dintre acestia considera ca a bea mai mult beri la rand este o dovada de masculinitate. Mai ales femeile sunt cele care privesc consumul mai multor beri la rand ca pe o dovada de masculinitate - 40% dintre respondentii care sunt de acord cu aceasta afirmatie fiind femei. Mai mult de jumatate dintre respondenti sunt casatoriti si 36% provin din localitati mici, de sub 50.000 de locuitori. In ceea ce priveste procentul consumatorilor frecventi de bere cu acool se detaseaza barbatii, cu un procent de 79%. Femeile prefera berea fara alcool - 30% dintre romance o consuma cel putin o data pe saptamana.

Consumul intensiv de bere a scazut la aproape jumatate din 2007 pana in prezent, in timp ce consumul moderat a crescut usor, mai arata datele celui mai recent (SNA) Focus. Conform studiului, 1/3 din populatia din mediul urban consuma mai putin de un litru de bere pe saptamana, iar cei mai multi consuma bere vara si toamna. Dintre consumatorii de bere, 20% beau peste trei litri pe saptamana in timpul verii, in timp ce iarna doar 16% dintre ei aleg sa consume aceasta cantitate. Studiul BRAT releva faptul ca unii consumatori intensivi migreaza inspre consumatori ocazionali, cu mai putin de un litru de bere pe saptamana in anotimpurile reci. Romanii consuma mai putina bere in cafenele, comparativ cu barurile sau discotecile. 32% dintre cei care merg regulat la cafenea consuma bere cu alcool si 7% bere fara alcool cel putin o data pe saptamana. In cluburi si in discoteci, 44% dintre romani prefera berea cu alcool, respectiv 13% bere fara alcool, cel putin o data pe saptamana.

Citeste si:

Dintre consumatorii de bere, 93% consuma bere blonda si 15% consuma bere bruna. Totodata, berea bruna este in scadere cu aproximativ 25% fata de acum opt ani, de la 20% la 15%. In ceea ce priveste ambalajul, studiul BRAT reliefeaza ca preferintele romanilor s-au schimbat: in prezent, sunt cu 50% mai multi consumatori de bere in doze de aluminiu comparativ cu 2006. Ambalajul de sticla ramane favorit, dar este in scadere, de la 70% dintre preferinte in 2006 la 61% in 2014.

BRAT este organizatia industriei de media din Romania care masoara audienta presei scrise si a mediului online, auditeaza tirajele (presa scrisa) si monitorizeaza investitiile in publicitate (presa scrisa, online, radio si outdoor). Studiul National de Audienta FOCUS este realizat de BRAT si reprezinta unica sursa pentru piata de media si publicitate din Romania pentru furnizarea rezultatelor de audienta care sunt utilizate pentru tranzactionarea spatiului publicitar in presa scrisa. Studiul s-a lansat in urma cu doisprezece ani, masoara in prezent aproximativ 100 de titluri si are circa 50 de beneficiari: editori, clienti, regii si agentii de publicitate. Studiul FOCUS ofera date despre consumul de bunuri si servicii din Romania pentru mai mult de 3.000 de marci si peste 200 de categorii de bunuri si servicii.

Sursa foto: Shutterstock.com/Bere