Tot vineri, la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie (PICCJ), au mai fost audiate si alte persoane in acelasi dosar, urmand ca anchetatorii sa incerce sa obtina informatii de mai multi martori in perioada imediat urmatoare. La sfarsitul lunii noiembrie, fostul presedinte al Comisiei de investigatie privind accidentul aviatic din muntii Apuseni, Sorin Cimpoeru, a sesizat Parchetul de pe langa Judecatoria Sectorului 1, semnaland presiuni din partea superiorilor din cadrul Centrului de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile. In urma depunerii plangerii, procurorii au inceput urmarirea penala cu privire la savarsirea infractiunii de abuz in serviciu, conform reprezentantilor Parchetului de pe langa Judecatoria Sectorului 1, potrivit Mediafax.

Pana la acest moment, in cadrul anchetei desfasurate de PICCJ, ROMATSA a trimis, in urma solicitarii venite de la procurori, transcrierile convorbirilor purtate de personalul acestei institutii, in timpul zborului aeronavei. Pe langa transcrierea convorbirilor, procurorii Sectiei Parchetelor Militare au mai cerut de la ROMATSA si documente referitoare la briefing-ul meteorologic al zborului.

De asemenea, anchetatorii au solicitat Serviciului de Telecomunicatii Speciale fisele de caz referitoare la accidentul aviatic si procedura urmata de operatorii serviciului 112, de la sesizare si pana la inchiderea cazului, potrivit metodologiilor, procedurilor operationale si protocoalelor in vigoare. Procurorii au solicitat STS declasificarea convorbirilor efectuate prin 112 in ziua producerii accidentului aviatic din Apuseni, precum si relatii privind tehnicile de localizare a apelantilor acestui serviciu.

Procurorii au mai solicitat, de la Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), relatii privind modalitatea tehnica in care furnizorii de servicii publice de telefonie asigura preluarea apelului la serviciul de urgenta 112 si faciliteaza localizarea acestor apeluri de catre SNUAU 112. De asemenea, s-au mai primit de la Consiliul Suprem de Aparare a Tarii documentele prezentate in sedinta din 2 februarie 2014 privind accidentul aviatic, dar si , inregistrarile video ale aeronavei din momentele anterioare decolarii, venite de la Scoala Superioara de Aviatie Civila.

Citeste si:

In momentul de fata, anchetatorii au mai strans la dosar si raportul preliminar intocmit de inspectorii Centrului de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS), document primit de la Ministerul Transporturilor. De asemenea, au fost audiati ca martori angajati ai Ministerului Afacerilor Interne, ai Ministerului Apararii Nationale, controlori de trafic aerian, conducerea si personalul Scolii Superioare de Aviatie Civila, ofiteri de rang superior din Jandarmeria Romana si Inspectoratului General al Aviatiei Civile, angajati ai Serviciului de Ambulanta Bucuresti - Ilfov.

Parintii si sora Aurei Ion au fost, in 21 martie, la PICCJ, unde au dat declaratii in ancheta, iar procurorii le-au pus la dispozitie dosarul.
Pilotul Adrian Iovan si studenta Aurelia Ion si-au pierdut viata in accidentul aviatic produs in 20 ianuarie, in Muntii Apuseni, intr-o zona accidentata, la peste 1.400 de metri altitudine, la granita dintre judetele Cluj si Alba. In accident au fost raniti copilotul Razvan Petrescu si medicii Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Catalin Pivniceru de la Spitalul "Sfanta Maria" si Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beius, judetul Bihor. Echipa medicala din avion mergea de la Bucuresti la Oradea, unde urma sa preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care suferise un accident vascular cerebral.

Epava avionului si victimele au fost gasite de trei localnici, dupa cautari care au durat aproximativ cinci ore si la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, politisti, salvamontisti, angajati ai Parcului National Muntii Apuseni si localnici. In acest caz, procurorii au decis inceperea urmaririi penale pentru ucidere din culpa, vatamare corporala din culpa si neglijenta in serviciu, dar si pentru neluare si nerespectare a masurilor legale de securitate si sanatate in munca si incalcarea de catre personalul aeronautic civil a indatoririlor de serviciu.