Toate aceste conform unui raport de la Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica, realizat in mai multe tari care participa la testele standardizate pentru a masura performanta academica la elevii de 15 ani, testele PISA.

Cu toate ca sunt multi factori contribuie la succesul unui elev, tema de acasa poate fi un indicator pentru rezultatele de la testele PISA, atat pentru elevi cat si pentru scoli. In anumite scoli, precum cele din Hong Kong, Japonia, Macao, Singapore, care au avut cele mai mari note la matematica in 2012, elevii au avut cu 17 puncte mai mult sau au avut o ora in plus la teme. Raportul noteaza, de asemenea, si faptul ca in timp ce anumiti elevi beneficiaza de pe urma temelor, performanta unei scoli se bazeaza pe mai multi factori, precum calitatea instruirii si a modului de organizare in scoli.

In medie, un profesor ii da unui elev de 15 ani teme in jur de 5 ore pe saptamana. Insa in multe tari, elevii care isi petrec putine ore facand temele nu inseamna ca invata si din ele. Cel putin in Coreea de Sud, elevii petrec 3 ore pe saptamana facand temele, apoi inca o ora si jumatate cu un meditator si alte 3 ore jumatate la orele de dupa scoala, cu mult deasupra mediei realizate de OCDE.

In alte tari, timpul pe care elevii si-l petrec facand temele variaza in functie de veniturile familiei: elevii avantajati economic isi petrec cu o ora si jumatate mai mult facand temele fata de ceilalti. Acest lucru din cauza ca elevii instariti au mai multe resurse financiare pentru pentru un loc linistit in care sa invete si pot primi incurajari si laude de la parintii pentru munca depusa in realizarea temelor.