Dosarul va preluadatele si informatiile existente in Sistemul Informatic Unic Integrat in ceea ce priveste istoricul medical al pacientului, realizand o colectie de date medicale, necesara luarii celor mai bune si rapide decizii medicale, la care au acces in primul rand proprietarii acestor date, asiguratii, conform procedurii aprobate, astazi, de Guvern, noteaza Mediafax.

"Initializarea dosarului electronic de sanatate se realizeaza de catre orice medic care detine o semnatura electronica calificata. La initializarea unui dosar, se va incarca din Sistem istoricul medical al pacientului incepand cu anul 2010, anul din care exista Sistemul centralizat", arata Guvernul. Executivul sustine ca informatiile stocate respecta cadrul legal privind protectia si securitatea datelor cu caracter personal.

Informatiile din dosarul electronic de sanatate vor fi structurate in cinci module, respectiv Modulul "Sumar de urgenta" (accesibil tuturor medicilor in vederea realizarii actului medical, fara a fi necesar acordul pacientului), Modulele "Istoric medical", "Antecedente declarate de pacient", "Documente medicale" si "Date personale" (accesibile medicilor numai cu acordul pacientilor).

Accesul pacientilor la propriul dosar electronic de sanatate se poate realiza prin intermediul matricei de securitate care se elibereaza pacientilor de catre medici, in baza cardului de sanatate sau a actului de identitate. Medicii au acces la datele si informatiile din dosar al pacientului pe baza unui certificat calificat eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat, certificat inregistrat la casa de asigurari de sanatate. Pacientul poate vedea oricand daca i-a fost accesat dosarul de sanatate, cine a avut acces si la ce nivel.

Sursa foto: Medic si pacienta/Shutterstock