"In Romania, conform studiilor Mercer, numarul femeilor din pozitiile de top este unul mai bun comparativ cu cel inregistrat la nivelul Europei, iar numarul acestora continua sa creasca. Un factor care a sustinut aceasta tendinta poate fi si faptul ca putine femei au ales sa ramana acasa sa ingrijeasca copiii la finalul perioadei de maternitate, in comparatie cu alte tari din Europa de Vest. Conditiile economice si financiare nu sunt un suport in acest sens: nu exista reduceri de taxe la nivel de familie, iar indemnizatia de crestere a copilului si alocatiile nu sunt stimulatoare. Angajatorii romani au acceptat aceasta «noua categorie» de manageri si din ce in ce mai multi au inceput sa implementeze conditii specifice de suport pentru femei, precum beneficiile medicale speciale sau conditiile de munca adaptate", a declarat intr-un comunicat Daniela Barbieru, manager al Mercer Marsh Benefits Romania.

La nivel global, doar 26% dintre managerii seniori si 19% dintre executivi sunt femei, cu toate ca femeile reprezinta 41% din forta de munca la nivel global. Astfel, cea mai mare pondere a femeilor este in rolurile de suport, potrivit unei cercetari efectuate la nivel mondial de Mercer, compania de consultanta in resurse umane, parte a Marsh & McLennan Companies. "Femeile continua sa fie slab reprezentate, atat in structura de varf a organizatiilor, cat si in functiile imediat urmatoare, in ciuda eforturilor companiilor de a avea o forta de munca diversa. Daca abordarea actuala continua, doar o treime din functiile de conducere vor fi ocupate de femei in urmatorii 10 ani. In economiile mature, precum cele din SUA sau Canada, doar un sfert dintre femei vor detine functii executive in 2024, in timp ce procentul acestora este asteptat sa creasca mai repede in tarile in curs de dezvoltare", potrivit specialistilor Mercer, citati de Mediafax.

Suntem inca la zeci de ani distanta fata de adevarata egalitate intre femei si barbati.

In aceste conditii, acestia apreciaza ca "suntem inca la zeci de ani distanta fata de adevarata egalitate intre femei si barbati, daca continuam sa facem ceea ce facem". Un element cheie al cercetarii Mercer arata ca implicarea activa a managerilor seniori in programele de diversitate de gen duce la o reprezentare mai mare, accelerata, a femeilor in pozitii executive. Cu toate acestea, doar putin mai mult de jumatate (56%) dintre organizatii afirma ca directorii lor sunt implicati activ in programele de diversitate si incluziune. Cercetarea Mercer, elaborata cu sprijinul fundatiei EDGE Certified, a analizat peste 1,7 milioane de angajati in 28 de tari, incluzand mai mult de 680.000 de femei.

Pe de alta parte, raportul "The female millennial: A new era of talent", realizat de compania de audit si consultanta PwC si anuntat tot joi, arata ca femeile generatiei Y (nascute in perioada 1980-1995, n.r.) sunt mult mai increzatoare in faptul ca pot ajunge intr-o pozitie de top management in cadrul companiei in care lucreaza in acest moment, in special cele care se afla la inceput de cariera (49%). Femeile Generatiei Y considera ca una dintre cele mai atragatoare caracteristici ale unui angajator sunt oportunitatile de avansare in cariera pe care le ofera (53%), ceea ce le face pe acestea sa fie mai increzatoare in cariera lor si mai ambitioase decat toate generatiile precedente.

Cele mai increzatoare femei ale Generatiei Y sunt in Brazilia (76%), India (76%) si Portugalia (68%), in timp ce femeile din Japonia (11%), Kazahstan (18%) si Germania (19%) se afla la polul opus. Studiul PwC mai arata ca 86% dintre femeile care au o relatie fac parte dintr-un cuplu in care ambii parteneri au o cariera, 42% au salarii egale cu cele ale partenerilor lor, iar aproape un sfert (24%) castiga mai mult decat ei. Cand vine vorba de diversitate, 86% dintre femeile Generatiei Y cauta angajatori cu referinte pozitive dovedite in ceea ce priveste diversitatea, egalitatea de sanse si incluziunea. Desi ele recunosc ca acesti angajatori vorbesc despre diversitate, 71% dintre femei nu considera ca exista cu adevarat egalitate de sanse pentru toti. Raportul PwC se bazeaza pe raspunsurile a 10.000 de membri ai generatiei Y din 75 de tari din intreaga lume, din care 8.756 sunt femei.