Astfel, incepand de luni, 16.03.2015, a fost lansat primul dintre autobuzele electrice incluse in acest program. Autobuzul SOR EBN 10.5 este fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producatori de autobuze, troleibuze si autocare din Cehia. Dotat cu un motor asincron racit cu lichid, Skoda Electric, instalatie electrica Cegelec si acumulatori Winston Battery/Lithium – ion, autobuzul SOR EBN 10.5 are o capacitate de 85 de locuri, un timp de incarcare a bateriilor de 7-8 ore si o autonomie maxima de 250 de kilometri.

Autobuzul este pus in circulatie pe linia 104, pe traseul “Cora Pantelimon” – “Piata Operei” si va fi testat timp de doua saptamani, pentru a vedea modul cum se comporta in conditiile de trafic din Capitala.

Citeste si:

"In contextul economic actual, in care criza energetica se adanceste tot mai mult, iar poluarea si incalzirea globala devin prioritatea numarul unu pentru noi toti, utilizarea vehiculelor cu tractiune electrica poate reprezenta o solutie viabila la aceste probleme, motiv pentru care Primaria Municipiului Bucuresti a considerat oportuna testarea unei noi solutii de transport public in Capitala", potrivit RATB.

Decizia RATB de a ne alinia la viitorul standard in domeniu vine la ceva timp dupa ce marile metropole europene deja deruleaza un amplu program de acest fel.

Ati circulat cu noul autobuz electric? Cum vi s-a parut? Este o idee buna?