Totodata, in perioada ianuarie – martie a acestui an s-au inregistrat cresteri de 14,6% in ceea ce priveste volumul tichetelor Cadhoc, fata de perioada similara din 2014, arata datele Up Romania.

"Apetitul pentru tichete cadou este foarte mare in perioada sarbatorilor, Paste si Craciun. Se vede pentru ca si nivelul de trai a crescut, adica iti permiti ca societate sa faci astfel de gesturi. O valoare medie este 500 lei pe fiecare salariat, pe eveniment. Pe campanii de marketing, valorile difera de la 150 lei la 400 sau 900 lei, in functie de marimea si bugetele companiei", a declarat Elena Pap, director la Up Romania, intr-un interviu exclusiv oferit anterior pentru wall-street.ro.

Pranz cu sefa Up Romania: ea este "doamna tichetelor de masa"

Pranz cu sefa Up Romania: ea este "doamna tichetelor de masa"

Pap a mentionat ca diferenta de volum la tichetul cadou a fost de 8% intre 2013 si 2014. Companiile care oferta tichete cadou sunt in principal din domenii ca industrie, IT si comert. "Diferenta este la suma acordata. In comert, valoarea medie este undeva la 300 lei per salariat. Multinationalele au dat tonul, dupa modelul din afara. Insa si IMM-urile au urmat trendul", a mai spus Elena Pap.

Tichetele cadou sunt folosite in special in magazine din domenii precum: electronice-electrocasnice, moda, cosmetice, bricolaj. Ocaziile traditionale in care se acorda tichetele Cadhoc pentru recompensarea salariatilor sunt: 8 Martie, Paste, 1 Iunie si Craciun. De asemenea, se observa o extindere a ocaziilor in care se ofera tichete cadou, precum evenimente cum ar fi Back to School, din septembrie sau anumite zile speciale sarbatorite in companii. Ocaziile traditionale in care se acorda tichetele Cadhoc pentru recompensarea salariatilor sunt: 8 Martie, Paste, 1 Iunie si Craciun.

Citeste si:

Tichetele cadou sunt pe locul doi, cu 11%, din volumul de tichete emise pe an de Up Romania, dupa tichetele de masa care reprezinta 85%.

Ce avantaje au angajatorii care ofera tichete cadou

Companiile care acorda tichete cadou din bugetul de cheltuieli sociale sunt scutite de contributiile patronale, iar valorile sunt deductibile fiscal. Castigul pe care il are o firma ce acorda tichete cadou, din aceasta linie bugetara, ajunge la 40%, comparativ cu aceeasi prima neta in bani. Pe langa bugetul de cheltuieli sociale, tichetele cadou pot fi oferite din bugetul de protocol sau din bugetul de marketing si publicitate.

Tichetele Cadhoc emise de Up Romania pot fi folosite in 45.000 de unitati. Tichetele cadou au fost legiferate din 2006, odata cu tichetele de cresa.

In Romania, compania a fost infiintata in 2002 si deserveste peste 20.000 de clienti. Up Romania include tichetele de masa, tichetele cadou, tichetele de cresa si tichetele sociale.

Fondat in anul 1964, de la introducerea in Franta a tichetelor de masa, grupul Cheque Dejeuner este prezent in Franta, Italia, Spania, Republica Ceha, Slovacia, Ungaria, Romania, Bulgaria, Maroc, Polonia, Portugalia, Germania, Turcia si Mexic.

Grupul Up concureaza pe piata tichetelor de masa si tichetelor cadou cu companiile Sodexo si Edenred.