Lautarii, manelistii, floraresele, menajerele, ca si prestatorii de servicii de ingrijire personala in unitati specializate ori la domiciliu primesc plati informale, dar pentru acestea nu emit bonuri fiscale. Impozitul pe bacsis ori pe restul neridicat de client pare sa fie „rezervat“ doar ospatarilor si vanzatorilor din magazine.

In realitate, insa, exista mai multe categorii de agenti economici care ar trebui sa emita bonuri fiscale pentru sumele incasate ca bonus.

Adevarul“ propune o trecere in revista a celor care ar trebui sa plateasca impozit pe bacsis. Pe scurt, este vorba despre persoane fizice care ar trebui (si nu sunt) autorizate si, mai mult, incaseaza bacsisuri care ar trebui (si nu sunt) fiscalizate, cum ar fi lautarii, manelistii, floraresele, menajerele, coafezele, frizerii, manichiuristele sau prestatorii de diverse servicii la domiciliul clientului.

Si in cazul acestora, ca la ospatari sau vanzatori, ar trebui sa existe un registru de bani personali, iar sumele primite in plus sa fie reflectate in bonurile fiscale emise in ziua respectiva.

Impozit pe bacsis. Manelistii, evazionistii perfecti

Normele in vigoare inca de la 1836 (primul Cod Comercial) claseaza activitatile de cultura-spectacole la categoria „fapte de comert“, care trebuie autorizate. Or, manelistii nu au nici macar astfel de autorizatii (deci sunt pasibili de confiscarea banilor), cu atat mai putin ar putea sa-si fiscalizeze bancnotele pe care le primesc in timpul prestatiilor. Ei sunt, astfel, „evazionistii perfecti“, a explicat, pentru „Adevarul“, consultantul fiscal Emilian Duca.

Citeste mai mult pe Adevarul.ro.

Sursa foto: Adevarul

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri