"Reprezentantii conducerii Ministerului Transporturilor au solicitat ca pana marti, 21 iulie 2015, cand va avea loc o noua runda de discutii, atat patronatul, cat si sindicatul ROMATSA, sa prezinte clarificari si solutii la cele 14 puncte discutate", se arata intr-un comunicat al ministerului, scrie Mediafax.

Partile s-au intalnit miercuri la sediul MT cu ministrul de resort, Iulian Matache, acesta solicitand puncte de vedere ambelor parti implicate in conflict. "S-a discutat, punctual, fiecare revendicare si s-au gasit abordari comune si propuneri de solutionare pentru multe dintre acestea", potrivit ministerului.

Liderul sindical Gabriel Tudorache spunea insa ca, in functie de discutiile ce vor fi purtate, s-ar putea decide continuarea actiunilor de protest, mergand pana la greva generala.Mai mult, dupa evenimentele de miercuri, presedintele Consiliului de Administratie al ROMATSA, Marcel Parvu, a demisionat si va ramane in CA, temporar, ca simplu membru. Parvu fusese ales presedinte al Consiliului de Administratie al ROMATSA in sedinta din 31 martie.

Traficul aerian a fost perturbat miercuri de greva controlorilor de trafic aerian de la ROMATSA. In cele doua ore de greva (11:00-13:00), traficul a fost asigurat in proportie de 33,3%. Conducerea companiei estimeaza pagube de 250.000 de euro, la care s-ar putea adauga, in plus, si anumite solicitari din partea companiilor aeriene sau a pasagerilor. Intre orele 11:00 si 13:00 erau prevazute, in total, 40 de zboruri pe Aeroportul International "Henri Coanda", dintre care 22 aterizari si 18 decolari. Zborurile au vizat destinatii din mai multe tari europene, precum Paris (Franta), Londra (Anglia), Dublin (Irlanda) sau Amsterdam (Olanda), dar si cateva curse interne. Aceasta a fost prima greva a controlorilor aerieni din Romania, la care au participat in total 600 de angajati ai ROMATSA.

Citeste si:

De asemenea, peste 150 de controlori de trafic aerian ai ROMATSA, care nu erau de serviciu, au protestat in curtea institutiei, ei reclamand faptul ca nu a fost semnat contractul colectiv de munca. "Conducera Romatsa ne-a impins la un astfel de gest, dupa opt luni de stres, de nervi, de incertitudini si falsuri, nimeni nu ne aude. De la 1 iulie, nu mai avem contract colectiv de munca, iar presiunile si amenintarile la adresa angajatilor, a reprezentantilor sindicali, in principal, continua. Ce se intampla acum depaseste orice limita normala. Coruptie, minciuna, capusare, o bataie de joc la adresa noastra si a pasagerilor. Ne scuzati, dragi calatori, dar vrem sa se face dreptate, vrem sa fim cu totii liberi si in singuranta. Se pare insa ca, din pacate, singura arma care ne-a mai ramas pentru a ne auzi cineva este greva de avertisment. Greva noastra nu se face cu incetarea lucrului, asigurand mult peste o treime din activitatea normala. Participantii la greva, controlori de trafic aerian, personal tehnic de meteorologie aeronautica si de administratie asigura in continuare functionarea tuturor pozitiilor de lucru, a echipamentelor, utilajelor si instalatiilor Romatsa. In plus, nu este nimeni constrans sa participe la greva", a spus liderul sindical Gabriel Tudorache.

Sindicalistii au 14 revendicari pe care le solicita in noul contract colectiv de munca. Intre acestea, ei cer pensionarea la 55 de ani si introducerea unui articol prin care, dupa aceasta varsta, un controlor de trafic sa aiba posibilitatea sa fie trecut pe un alt post in ROMATSA pe masura pregatirii lui, in speta la o directie operationala sau de siguranta. Pe de alta parte, directorul general al ROMATSA, Ion-Aurel Stanciu, a spus ca sindicatele au avut pana in prezent o pozitie inflexibila privind solicitarile angajatilor si ca unele dintre acestea "exced prevederile legale".

ROMATSA - Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian, are in prezent 1.530 de angajati. Intre 2.500 si 3.000 de aeronave tranziteaza, in fiecare zi, teritoriul Romaniei.