Juriul a evaluat abilitatile de lider, spiritul de echipa, atitudinea exemplara si entuziasmul tinerilor din cele 36 de tari reprezentate in competitia de antreprenoriat Compania anului 2015, organizata anual de JA Europe. Juriul a selectat 11 elevi exceptionali din cadrul competitiei, care vor participa in aceasta toamna la Conferinta liderilor alumni JA de la Copenhaga, Danemarca.

Vlad Dinu si colegii lui de la Colegiul National I.L. Caragiale din Bucuresti - Alin Ali Hassan, Dumitru Calin si Elena Laura Codin, coordonati de profesoara Mihaela Gavanescu - au format una dintre cele 37 de echipe de liceeni ce au concurat in finala europeana Compania anului 2015 de la Berlin. Echipele si-au prezentat proiectele de business in fata unui juriu format din personalitati internationale din mediul de afaceri si din cel academic.

Tinerii s-au calificat la finala europeana castigand faza nationala a competitiei de antreprenoriat Junior Achievement cu aplicatia SmartRead, un soft educational pentru smartphone ce isi propune sa revolutioneze modul in care elevii invata si profesorii predau. SmartRead ii ajuta pe elevi sa se evalueze si sa retina mai multe informatii din continutul unui manual sau al unei carti, prin intermediul unor teste. Aplicatia poate fi folosita pentru orice disciplina si le este utila si profesorilor, care pot obtine informatii detaliate despre modul in care elevii citesc si invata, permitandu-le sa creeze planuri personalizate de studiu.

"Pentru noi, participarea la Compania anului 2015 a fost o experienta incredibila, nu numai prin faptul ca am invatat sa <<facem>> business si sa lucram in echipa, dar si pentru ca am cunoscut oameni cu adevarat deosebiti, carora nu le e frica sa arate ce gandesc, care nu se tem de esec - oameni de succes. In ceea ce priveste premiul Leadership Award, pentru mine e o onoare sa intru in reteaua JA Alumni, din care fac parte multi oameni cu initiativa, speciali, pe care ii pot numi acum cu mandrie <<colegi>>", a spus Vlad Dinu, reprezentant al echipei romanesti.

Marele premiu al editiei de anul acesta a competitiei Compania anului a revenit start-up-ului Rauteck din Germania, care a impresionat juriul cu un business sustenabil, bazat pe dezvoltarea unor produse din piese auto reciclate. Ei folosesc piesele metalice ale centurilor de siguranta pentru a produce desfacatoare de sticle stilizate si transforma materialul textil al centurii in genti cu design original, mizand in promovarea business-ului lor pe ideea de autenticitate si sustenabilitate.

Citeste si:

Competitia Compania anului 2015 a celebrat la Berlin cei mai buni tineri antreprenori din Europa, participanti in programul de antreprenoriat Junior Achievement. Juriul a evaluat competentele lor de comunicare, de lucru in echipa, de planificare si rezolvare a problemelor, capacitatea de a gestiona financiar o firma, de a dezvolta produse si servicii inovatoare, de a face planuri fezabile de marketing si vanzari, precum si proiectiile financiare ale business-ului lor.

"Programul Compania scoate elevii din clasa si ii aduce in economia reala. Oferind tinerilor acces la experienta antreprenoriala, programul produce efecte educationale concrete si ii pregateste pe elevi pentru viitoarea cariera. Ce ii diferentiaza pe antreprenori de oamenii care au idei? Faptul ca isi pun ideile in practica. Iar juriul acestei competitii vrea sa vada tocmai spiritul antreprenorial de a face acest lucru", a spus Prof. Dr. Michael Hüther, Director al Institutului pentru Cercetare Economica din Cologne si conducator al juriului competitiei.

La nivel european, programul JA Compania a fost urmat in anul scolar 2014-2015 de peste 275.000 de elevi, care au invatat sa infiinteze si sa conduca o companie, concepand planuri de business pentru produse si servicii reale.
In Romania, programul JA Compania este oferit gratuit elevilor liceu de peste 10 ani si este finantat de mediul de afaceri din Romania si de Fundatia Romano-Americana.

Peste 18.000 de elevi au beneficiat anul acesta scolar de programe de educatie antreprenoriala oferite de JA Romania.