Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a verificat, in perioada 1 - 17 iulie, modul de respectare a conformitatii, calitatii, conditiilor de comercializare si etichetare a alimentelor vandute in chioscurile si unitatile de alimentatie publica din incinta strandurilor, a piscinelor, a bazinelor de inot, precum si in zonele de agrement, parcuri de distractie, debarcadere, precum si respectarea prevederilor legale la prestarea serviciilor in incinta acestor unitati, scrie Mediafax.

Astfel, pentru neregulile constatate in perioada mentionata au fost aplicate 241 de amenzi, in valoare totala de 805.150 de lei.

Pentru a verifica modul de respectare a calitatii, conditiilor de comercializare si etichetare a alimentelor comercializate in chioscurile si unitatile de alimentatie publica din incinta strandurilor, piscinelor, bazinelor de inot, precum si in zonele de agrement, parcuri de distractie, debarcadere, au fost fost controlati 401 operatori economici - 338 unitati de alimentatie publica si 63 de unitati din reteaua comerciala.

Potrivit ANPC, in cazul a 263 dintre operatorii economici verificati (aproximativ 66 la suta) au fost constatate probleme.

"A fost verificata, in total, o cantitate de peste 33 de tone de produse alimentare, din care aproximativ trei tone (adica 9,2 la suta) nu indeplineau prevederile actelor normative in vigoare", se arata in comunicat.

Inspectorii au dispus oprirea definitiva si scoaterea de la utilizare sau comercializare a 290 de kilograme de produse alimentare in valoare de 4.099 lei, din cauza faptului ca erau improprii consumului, oprirea temporara de la comercializare sau utilizare a 1.102 kilograme de produse alimentare, in valoare de peste 21.300 lei, pana la remedierea problemelor constatate si aplicarea a 297 de sanctiuni - 150 de amenzi insumand 468.750 de lei si 147 de avertismente.

Citeste si:

Principalele abateri constatate se refera la utilizarea de materii prime sau vanzarea de produse expirate, la lipsa informatiilor obligatorii (lipsa listei meniu, a ingredientelor si a cantitatii nete a produselor preparate, lipsa preturilor/unitate de masura, lipsa afisarii preturilor si a traducerilor), dar si la depozitarea necorespunzatoare a produselor vandute si a materiilor prime, precum si lipsa monitorizarii temperaturilor in spatiile de depozitare.
In ceea ce priveste respectarea prevederilor legale la prestarea serviciilor in incinta strandurilor, piscinelor, bazinelor de inot, unitatilor de inchiriere echipamente de agrement, in parcurile de distractie, debarcadere, au fost verificate 442 de puncte de lucru ale operatorilor economici, constatandu-se abateri in cazul a 220 (50 la suta).

"Au fost aplicate 91 de amenzi in valoare totala de 336.400 lei si 155 de avertismente pentru nerespectarea legislatiei in domeniul protectiei consumatorilor. De asemenea, s-a dispus oprirea temporara a prestarii serviciului la 38 de operatori economici pana la remedierea neconformitatilor constatate", precizeaza reprezentantii ANPC.

Principalele abateri constatate au fost: lipsa barei de sustinere la bazin, lipsa inscriptionarii sau inscriptionarea stearsa a adancimii piscinei, lipsa recomandarilor si avertismentelor privind eventuale riscuri, neafisarea listei tarifelor intr-o forma lizibila, la loc vizibil, neafisarea intr-un loc vizibil a regulamentului de functionare a salii de sport sau cel putin a unui anunt care sa contina un minimum de informatii cu privire la echipamentul obligatoriu pentru accesul in sala, modul de utilizare, masuri de securitate, riscuri previzibile.

Au mai fost aplicate sanctiuni si pentru neinscriptionarea cu datele de identificare a importatorului in Uniunea Europeana, cu principalele caracteristici tehnice, limita de varsta, de greutate, numar maxim de utilizatori simultan, marcaj european de conformitate CE a echipamentelor de agrement destinate copiilor, pentru lipsa dovezilor dezinfectarii obiectelor de joaca pentru copii, dar si pentru lipsa regulamentelor de functionare, lipsa panourilor de avertizare si a modului de utilizare a echipamentelor.

"Modalitatea de petrecere a timpului liber trebuie sa respecte cateva reguli clare. Noi, consumatorii trebuie sa tinem cont de regulamentele de functionare, de indicatiile cu privire la limita de varsta, greutate, de numarul maxim de utilizatori, de modul de utilizare, dar si de masurile de securitate si de riscurile previzibile. Ne dorim ca putinul timp liber de care dispunem sa fie unul petrecut in siguranta alaturi de cei dragi", a declarat presedintele ANPC, Marius Alexandru Dunca.

Totodata, el a precizat ca sfatuieste consumatorii sa sesizeze eventualele probleme la ANPC sau la structurile teritoriale din tara.

Sursa foto: piscina, Shutterstock