In urma cu 25 de ani, Romania era mai mult decat o tara insetata de libertate. 23 de milioane de oameni voiau sa recupereze peste noapte toate privatiunile pe care le indurasera sub dictatura. Pe aceasta sete de consum s-au cladit afaceri cu profituri uriase. Pe piata racoritoarelor, cererea era atat de mare incat americanii de la Coca-Cola (veniti in Romania in 1991) au avut nevoie de patru ani pentru a ajunge cu productia la nivelul solicitarilor din piata.

Oamenii voiau sa bea mult, sa se racoreasca. In acest interval, si-a trait apogeul una dintre marile afaceri ale primilor ani de capitalism: sucul la dozator. Automatele firmei TEC impanzisera toata tara, ademenindu-i pe insetati cu arome care de care mai atragatoare: kiwi, mango, mandarine, caise, ananas, papaya. Romanii voiau sa le incerce pe toate. Turnau pe gat si-apoi mai carau si acasa cu bidoanele. Nimeni n-a tinut evidenta cantitatilor industriale de sirop amestecat cu sifon care s-au baut in acei ani. Ce stim este ca in conturile catorva oameni s-au adunat niste milioane de dolari de pe urma acestei isterii.

Citeste articolul integral pe adevarul.ro.

Sursa foto: adevarul.ro