„Adevarul“ continua campania „25 de ani de capitalism“ cu povestea unor simboluri ale anilor ’90. Astazi, despre dozatorul TEC. Marius Iliev, omul care a dezvoltat afacerea dozatoarelor, este si acum consternat de succesul pe care l-a avut. „Obiceiul de a umple sticla la dozator a aparut in Romania. Modelul a fost incercat si in alte tari, dar n-a mers“.

In urma cu 25 de ani, Romania era mai mult decat o tara insetata de libertate. 23 de milioane de oameni voiau sa recupereze peste noapte toate privatiunile pe care le indurasera sub dictatura. Pe aceasta sete de consum s-au cladit afaceri cu profituri uriase. Pe piata racoritoarelor, cererea era atat de mare incat americanii de la Coca-Cola (veniti in Romania in 1991) au avut nevoie de patru ani pentru a ajunge cu productia la nivelul solicitarilor din piata.

Oamenii voiau sa bea mult, sa se racoreasca. In acest interval, si-a trait apogeul una dintre marile afaceri ale primilor ani de capitalism: sucul la dozator. Automatele firmei TEC impanzisera toata tara, ademenindu-i pe insetati cu arome care de care mai atragatoare: kiwi, mango, mandarine, caise, ananas, papaya. Romanii voiau sa le incerce pe toate. Turnau pe gat si-apoi mai carau si acasa cu bidoanele. Nimeni n-a tinut evidenta cantitatilor industriale de sirop amestecat cu sifon care s-au baut in acei ani. Ce stim este ca in conturile catorva oameni s-au adunat niste milioane de dolari de pe urma acestei isterii.

Citeste articolul integral pe adevarul.ro.

Sursa foto: adevarul.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri