Parlamentuarul solicita, in adresa transmisa ministrului Educatiei si Cercetarii Stiintifice, completarea articolului 139 din Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar (ROFUIP), cu un nou paragraf, potrivit Mediafax.

Astfel, potrivit senatorului, ROFUIP ar trebui sa prevada ca "este interzis elevilor si tinerilor din sistemul de invatamant preuniversitar: sa lezeze imaginea publica a unitatii de invatamant prin exhibarea, in incinta si in imediata apropiere a acesteia, a tatuajelor, desenelor, a piercingurilor decorative, a vestimentatiei sau a bijuteriilor cu caracter provocator, cu simbolistica sexuala, antisemita, rasista sau xenofoba si care exced limitele decentei, ale politetii si respectului fata de colegi, fata de personalul unitatii de invatamant si fata de alti cetateni care vin in contact cu institutia de invatamant".

In opinia senatorului, scoala nu trebuie sa conditioneze sau sa limiteze in mod exagerat accesul la educatie sau libera exprimare a elevilor, dar trebuie sa traseze clar si cu fermitate regulile si principiile bunei conduite, sa formeze elevii in sensul respectului fata de lumea scolii, al decentei si al asumarii responsabilitatilor.

Citeste si:

Christian Gigi Chiru a mentionat ca prin Ordinul ministrului Educatiei OMEN din 15 decembrie 2014, privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, au fost reglementate procedurile referitoare atat la buna organizare si desfasurare a activitatii din unitatile de invatamant preuniversitar, cat si la statutul personalului din scoli, al beneficiarilor directi ai educatiei si al partenerilor educationali.

"In ceea ce priveste drepturile, obligatiile, responsabilitatile si sanctiunile adresate beneficiarilor directi ai educatiei, consideram benefica precizarea acestora si clarificarea normelor de conduita. Realitatea din scolile romanesti obliga la luarea unor masuri de aceasta natura, in sensul protejarii drepturilor beneficiarilor directi, dar si al moralitatii, decentei si respectului fata de propria persoana, de persoana celorlalti si, implicit, fata de scoala in general. Intr-o societate accentuat globalizata si inundata informational, scoala prietenoasa incurajeaza incluziunea sociala, apropierea culturala si cultivarea spiritului civic, promovand libertatea ca forma a respectului fata de semeni. O astfel de scoala cultiva valorile sociale, etice, estetice si educationale cu asumarea constiintei ca elevul este oglinda profesorului si viceversa, iar scoala este reflexia societatii", a aratat senatorul, in adresa trimisa ministrului Educatiei.

Sursa foto: Tattoo/Shutterstock.com