Potrivit proiectului de ordonanta, in anul 2016, institutiile si autoritatile publice, cu exceptia institutiilor finantate integral din venituri proprii si a unitatilor prevazute la art. 100 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, nu acorda tichete de masa personalului din cadrul acestora.

"In bugetele pe anul 2016 ale institutiilor si autoritatilor publice nu se prevad sume pentru acordarea de tichete-cadou, prime de vacanta si vouchere de vacanta personalului din cadrul acestora", se arata in proiectul de act normativ.

De aseamenea, in anul 2016, dispozitiile legale privind acordarea ajutoarelor sau, dupa caz, indemnizatiilor la iesirea la pensie, retragere, incetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea in rezerva nu se aplica, se mai mentioneaza in proiectul de ordonanta.

Citeste si:

In aceeasi ordonanta se prevede si ca in anul 2016 munca suplimentara efectuata peste durata normala a timpului de lucru de catre personalul din sectorul bugetar incadrat in functii de executie sau de conducere, precum si munca prestata in zilele de repaus saptamanal, de sarbatori legale si in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile in vigoare, nu se lucreaza, in cadrul schimbului normal de lucru, se vor compensa numai cu timp liber corespunzator acestora, cu exceptia situatiilor cand prin prezenta ordonanta de urgenta se dispune altfel.

Presedintele Confederatiei Nationale Sindicale (CNS) "Cartel Alfa", Bogdan Hossu, a declarat ca o astfel de decizie ar fi anormala, pentru ca aceste drepturi nu s-au acordat nici in ultimii sapte ani, in pofida faptului ca in decizia Curtii Constitutionale, din 2010, se vorbea despre "suspendarea aplicparii temporar".

"Vad ca la noi «temporar» devine «permanent»", a spus liderul sindical.

Sursa foto: Carolyn Franks, Shutterstock