Oricum, uneori unele marfuri sunt aproape imposibil de produs, ceea ce inseamna ca este extrem de dificil ca piata sa raspunda la cererea crescuta din partea consumatorilor. Cele mai valoroase marfuri din lume intra in aceasta categorie, ceea ce face ca numai un gram din acestea sa coste sume astronomice.

De exemplu, trufele albe sunt un soi de ciuperci care cresc doar doua luni pe an, sub pamant si doar intr-o singura regiune din Italia. Pentru recoltarea lor se folosesc porci special antrenati care sa le detecteze sub pamant, iar pretul lor creste de la an la an. Un gram de trufe albe se vindea in decembrie 2015 cu 5 dolari, ceea ce inseamna ca un kilogram valoreaza 5.000 de dolari (21.000 de lei) conform Adevarul Financiar.

In ciuda acestui pret pe kilogram, care echivaleaza cu 21 de salarii minime pe economie din Romania, trufele albe de abia se incadreaza in categoria celor mai scumpe produse din lume.

Sofranul este alt exemplu de marfa extraordinar de scumpa chiar in cantitati extrem de mici. Sofranul este un condiment foarte cautat, dar care se obtine doar din recoltarea anumitor petale din florile plantei de sofran. Pentru a obtine un sfert de kilogram de sofran este necesar sa se prelucreze manual intre 50.000 si 75.000 de flori. Productia mondiala este de numai 300 de tone pe an si care valoreaza peste 3 miliarde de dolari.

Citeste articolul pe Adevarul Financiar.

Sursa foto: Maryna Pleshkun / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri