Peste 15 milioane de apeluri au fost primite anul trecut la Numarul Unic de Urgenta 112, mai mult de jumatate fiind false, a anuntat joi Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), cu ocazia Zilei Europene a Numarului Unic de Urgenta 112.

"Statistica pe anul trecut realizata de Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) arata ca la Numarul Unic de Urgenta 112 au fost primite si tratate 15.561.664 apeluri. Dintre acestea 5.926.985 (38,09 %) au fost reale si 9.634.679 (61.91 %) false. Cele mai multe au fost transferate catre Ambulanta – 3.741.439 (60,74 %), Politie – 1.373.394 (22,30 %), Pompieri – SMURD – 869.059 (14,11 %) si Jandarmerie – 168.788 (2,74 %)", se spune in comunicatul STS, conform Mediafax.

Din punct de vedere al apelurilor false, judetele Covasna, Calarasi si Mures ocupa primele locuri.

In luna ianuarie a acestui an, din 1.244.049 apeluri, 486.142 ( 39,08 %) au fost reale si 757.907 (60,92 %) false.
Peste 13.000 de persoane au fost sanctionate pentru apeluri false si abuzive, cele mai multe sanctiuni fiind date in judetele Teleorman, Suceava si in Capitala.

"Potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, Romania se situeaza printre statele membre cu cei mai buni timpi de reactie (sub 10 secunde) si o acuratete sporita in a localiza apelantii la numarul unic de urgenta 112", sustine STS.

Timpul mediu de raspuns al Centrului 112 este de 3,68 secunde si este inregistrat in cazul a 94,63% dintre apelurile la numarul unic de urgenta.In ce priveste localizarea apelantilor, aceasta se face in proportie de 97,20% pentru retelele de telefonie fixa si de 99,27% pentru cele de telefonie mobila.

In aprilie 2005, Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta 112 a devenit operational pe tot teritoriul national.Incepand cu anul 2008, 112 este singurul numar care poate fi folosit de pe orice telefon fix sau mobil pentru a beneficia, gratuit, de serviciile de urgenta (ambulanta, pompieri si politie) in orice tara a Uniunii Europene.

Din octombrie 2015, in Romania, este functional serviciul de anuntare a urgentelor prin SMS pentru persoanele cu dizabilitati de auz si / sau vorbire, prin mesaje scurte la numarul 113, pastrand caracteristicile serviciului 112 de voce: gratuitate si accesibilitate.

Pentru a putea utiliza acest numar este obligatorie inscrierea in baza de date a Serviciului 112. Pana acum, au fost validate ca si inregistrate 2.200 de persoane iar activitatea continua. De la darea in folosinta a facilitatii SMS 113, au fost primite 26 solicitari.

Numarul pan-european de urgenta 112 a fost creat in 1991.

Sursa foto: Ana Popescu / shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri