CFR Calatori este cea mai mare companie de transport feroviar de calatori din Romania, in timp ce CFR SA, cunoscuta si sub denumirea de CFR Infrastructura, detine infrastructura feroviara a Romaniei, inclusiv garile, news.ro

Ministerul Transporturilor a lansat, in mod oficial, propunerile de subventii pentru pentru companiile de transport feroviar de calatori, societatea de stat CFR Calatori urmand sa primeasca 1,22 miliarde de lei (275 milioane euro) in acest an.

CFR Calatori a solicitat compensatii pentru asigurarea pachetului social, care reprezinta o forma de subventie din partea statului, in valoare de 1,44 miliarde lei, insa Ministerul Transporturilor propune subventii cu 15% sub nivelul cerut.

"Din cauza intarzierii noilor contracte de servicii publice, subventiile pentru ianuarie si februarie nu s-au platit pentru CFR Calatori. Cum Ministerul Transporturilor a terminat abia zilele trecute proiectul de hotarare de guvern, exista riscul sa nu se plateasca subventiile nici pe luna martie, iar in acest caz angajatii CFR Calatori isi vor lua doar o parte din salarii sau cu intarziere", a spus Maxim.

Citeste si:

Liderul sindical, care reprezinta interesele angajatilor CFR Calatori, sustine ca, daca guvernul nu aproba rapid hotararea prin care se aproba subventiile, CFR Calatori nu va putea plati la timp nici taxa de utilizare a infrastructurii (TUI) catre CFR SA, ceea ce poate duce si la intarzierea salariilor pentru anagajatii companiei care gestioneaza infrastructura feroviara.

De altfel, companiile feroviare nu au nici pana acum aprobate bugetele de venituri si cheltuieli, ceea ce reprezinta o alta problema, sustin reprezentantii anagajatilor.

Sindicatele feroviare intentioneaza sa organizeze, in 23 aprilie, de ziua feroviarilor, un miting in Capitala, cu cel putin 500 de participanti. "Cerem un statut al feroviarilor si bani pentru investitii in infrastructura feroviara, pentru schimbarea materialului rulant, pentru cresterea vitezei de circulatie", a precizat, pentru News.ro, linderul sindical.

In acest an; CFR Calatori intentioneaza sa faca investitii pentru reinnoirea parcului de vagoane si pentru extinderea sistemului de vanzare electronica a biletelor in tren, prin aparate portabile. De asemenea, compania de stat va moderniza 30 de vagoane care pot circula la viteze de 160 kilometri/ora, a 40 de vagoane pentru 200 km/h si a 20 de locomotive electrice,potrivit proiectului de hotarare de guvern pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada 2016-2020 in transportul feroviar public de calatori.