Protestul va fi organizat in fata Casei Poporului, in alveola de intrare in Parcul Izvor, intre orele 10.00 si 14.30. Salariatii RATB care ies in strada sustin ca sunt nemultumiti de conditiile in care lucreaza, dar si de salariile pe care le primesc in fiecare luna, au transmis sindicalistii intr-un comunicat de presa, conform Mediafax.

De asemenea, sindicalistii spun ca managmentul neperformant al Consiliului General al Municipiului Bucuresti este o alta problema cu care se confrunta Regia. Un alt motiv de nemultumire, spun acestia, este dat de starea tehnica a unor vehicule din flota RATB. Potrivit acestora, unele au durata de viata cu mult depasita, iar calatorii nu sunt in siguranta in timpul calatoriei.

RATB utilizeaza in prezent un parc circulant de 690 de autobuze, adica 69% din totalul celor 1.000 disponibile. Din acest total, parcul imobilizat ajunge la 214 autobuze, cu defecte tehnice sau tamponari (urmari ale accidentelor de circulatie) aflate in diverse stadii de reparatie. Restul autobuzelor sunt in perioada de reparatii curente, in urma reviziilor tehnice.

Citeste si:

Din parcul existent, 500 de autobuze sunt incadrate in norma de poluare Euro 3 si au grad de uzura de 10 ani (400 - marca Mercedes), respectiv 9 ani (100 - Mercedes), cu o medie de utlizare de 450.644 km. Alte 500 de autobuze au norma de poluare Euro 4, cu grade de uzura de 9 ani (20 autobuze), 8 ani (330) si 7 ani (150) si cu o medie de utilizare de 371.151 km. Costurile de intretinere pentru aceste autobuze au crescut, avand in vedere ca acestea au iesit din perioada de garantie.

In privinta tramvaielor, parcul circulant efectiv este de 256 din totalul de 475 de tramvaie (54%), in timp ce numarul celor nefunctionale este de 219. Din numarul total de tramvaie, 297 au gradul de uzura de peste 100%, 82 au un grad de uzura intre 75-100%, 54 – un grad de uzura intre 50-75%, 32 intre 25-50% si numai 10 tramvaie sunt aproape noi, (cu un grad de uzura intre 0 si 25%). Si tramvaiele au un program periodic de verificari, revizii si controale, la 1.250 km, 3.000/ 5.000 km, 12.000/ 20.000km si 60.000 km, ocazie cu care sunt scoase din trasee.

Parcul circulant efectiv al troleibuzelor este de 172, din totalul de 297 (aproximativ 59%), numarul vehiculelor nefunctionale ridicandu-se la 125. Din total, 265 de troleibuze au un grad de uzura de peste 100%, adica peste 89%, celelalte 32 de troleibuze avand un grad de uzura intre 75-100%.