„Daca ar fi sa castig un pot mai mare la Loto, mi-as lua 20-30 de masini galbene, as deschide firma de taxi sau m-as alia cu una mai mare si abia de-atunci incolo m-as imbogati cu adevarat. Masinile alea aduc milioane pe zi, fara sa faci nimic“ – asta iti spune orice taximetrist daca il intrebi despre planul zilnic pe care el, ca sofer, este obligat sa-l plateasca firmei, conform Adevarul Financiar.

Taximetristii se angajeaza (sau initiaza colaborari externe) la companiile de profil in urmatoarele conditii: platesc o suma fixa pe zi (de regula, 100-120 de lei) si alimenteaza cu combustibil pe cheltuiala lor, iar restul le ramane ca venit propriu.

Ca angajati, sunt platiti cu salariul minim pe economie, unii chiar cu mai putin, aparand in scripte ca au lucrat doar cateva ore.
Asta inseamna ca, in oglinda, firma incaseaza 100-120 de lei pe zi de pe urma fiecarei masini puse astfel in circulatie.

Citeste si:

La 50 de masini, cat ar avea o flota mica in raport cu cele existente pe piata, incasarile din acest „plan zilnic“ se ridica la cel putin 5.000 de lei pe zi.

Sau, in continuare, la 125.000 de lei pe luna (adica in 25 de zile lucratoare), respectiv 1,5 milioane de lei pe an. Dar in Bucuresti si in marile orase opereaza firme care au cateva sute de masini per flota.

Citeste articolul integral pe Adevarul Financiar.