Am fost invatati de mici sa fim generosi, sa impartim jucaria cu ceilalti copii din parc, dar uneori ni se pare ca oamenii profita de bunavointa noastra. Dam un deget si ni se ia toata mana. De unde provine aceasta nemultumire in urma darului pe care chiar noi l-am oferit si ce e de facut ca sa „impacam si capra si varza”, sa privim cu multumire bucuria celuilalt, fara sa ne simtim exploatati? Conform Revistei CARIERE

Multi oameni au intentii bune, vor sa le fie de ajutor celorlalti si cateodata chiar reusesc. Exista limite ale generozitatii, diferite de la un om la altul. Cand citim despre Ghandi sau despre Maica Tereza ne vine greu sa credem ca in spatele faptelor lor nu au existat si motive egoiste. Si asta pentru ca ne raportam la propria persoana si experienta. Nu putem merge atat de departe pe acest drum al daruirii, dar ni se intampla sa incercam sa fim totusi generosi, sa ii intelegem si sustinem pe cei apropiati, sa muncim mai mult cand compania noastra trece prin momente dificile, sa stam peste program sau sa sacrificam un weekend, pentru a simti apoi ca efortul nostru nu e apreciat, ba chiar ca ni se cere si mai mult.


Robin Sharma, autor si speaker inspirational, guru al leadershipului, spune intr-un mesaj video recent postat pe o platforma de microblogging ca deseori participantii la conferintele sale il intreaba ce trebuie sa faca pentru a nu se mai simti folositi si pentru ca altii sa nu mai profite de bunavointa lor. „Oamenii spun: vreau sa fiu o persoana nemaipomenita. Tu vorbesti despre transformarea dintr-o victima intr-un lider, despre construirea de relatii si despre a fi generos la munca.

Citeste articolul integral pe Revista CARIERE.

Sursa foto: Antonio Guillem / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri