In baza raportarilor lunare ale operatorilor de salubritate, va fi intocmita si apoi actualizata baza de date privind deseuri colectate separat si se va putea urmari daca sunt indeplinite tintele de colectare asa cum prevad cerintele legislatiei europene, una dintre tintele impuse de UE fiind diminuarea cu 15% anual a cantitatilor de deseuri care ajung la gropile de gunoi, potrivit Primariei Capitalei.

Intrebarile wall-street.ro pentru Primaria Bucuresti: CUM veti elimina ghenele din blocurile de peste 12-13 etaje din Bucuresti si unde veti gasi spatiul necesar pentru depozitarea gunoaielor extrem de multe, avand in vedere locurile limitate/inghesuite din anumite zone si spatiile minime la parterul blocurilor? De asemenea, in conditiile in care mai des decat ne-am dori lifturile din cladirile comuniste nu functioneaza, cum veti convinge un batran de la etajul 12 sa coboare cu gunoiul, pe jos?

Strategia de dezvoltare si functionare pe termen mediu si lung a serviciului de salubrizare in Bucuresti prevede un sistem unitar de colectare separate, atat prin intermediul containerelor ingropate, cat si prin insule delimitate si semnalizate corespunzator, la care vor avea acces doar cetatenii arondati.

Astfel, pana in anul 2025 se va renunta la folosirea ghenelor din interiorul blocurilor. Va putea ramane in folosinta numai camera de la parterul blocului, care va fi amenajata corespunzator. De asemenea, aceasta camera va fi igienizata de catre asociatia de proprietari sau de locatari, iar accesul la aceasta va fi permis numai asociatiei deservite.

Odata cu aprobatea Strategiei de salubritate, toate blocurile nou construite cu destinatie de locuintta, birou sau servicii vor avea prevazuta o incapere destinata colectarii separate a deseurilor.

Citeste si:

“Amenajarea acesteia va fi astfel facuta incat sa nu aduca atingere factorilor de mediu. Aceasta incinta va fi solicitata de directiile de urbanism prin documentatia emisa in vederea autorizarii constructiei, respectiv Certificat de urbanism si Autorizatie de construire”, a precizat municipalitatea.

“Colectarea separata a deseurilor in Capitala trebuie realizata unitar si coerent, intr-un ritm sustinut si organizat, nu cum s-a facut pana acum, prin programe pilot. E momentul sa trecem de la programe pilot la programe unitare, in toate cele sase sectoare ale Capitalei. Pentru a ma asigura ca acest serviciu extrem de important pentru oras functioneaza unitar si continuu, voi solicita primarilor celor sase sectoare sa prezinte in cel mai scurt timp un calendar de implementare a prevederilor asumate in strategia de salubritate, astfel incat termenele din document sa fie respectate. Avem un document aprobat si asumat conform cerintelor UE, astfel ca Municipalitatea trebuie sa se alinieze marilor capitale europene", a declarat, luni, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.

Municipalitatea precizeaza ca, potrivit legislatiei, Primaria se ocupa de coordonarea, controlul si monitorizarea serviciului public de salubritate, sistemul de colectare separata fiind aplicat de primariile de sector, prin operatorii de salubrizare.

Potrivit Legii salubrizarii nr. 101/2006, republicata in 2014, colectarea deseurilor trebuie sa se realizeze separat, pe tipuri de deseuri. Autoritatile administratiei publice au obligatia sa implementeze un sistem de colectare separata pe hartie, plastic, metal si sticla, iar acolo unde acest lucru nu este posibil, pe deseuri umede si uscate.