Multe instalatii electrice sunt invechite la metrou si ar trebui schimbate, cu ocazia controalelor au fost date amenzi, unele probleme au fost remediate, altele nu, pentru ca Metrorex are si probleme financiare, a declarat, vineri, inspectorul general al IGSU, Ovidiu Vasilica. Niciuna dintre cele zece statii de metrou construite dupa 1998 nu are autorizatie de securitate la incendiu, conform News.ro.

IGSU: Multe instalatii electrice sunt invechite la metrou, statiile construite dupa 1998 nu au autorizatie de securitate la incendiu
Potrivit reprezentantilor Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, statiile de metrou date in folosinta inainte de 1998 nu au nevoie de autorizatie de securitate la incendiu, spre deosebire de cele construite dupa acest an. Niciuna dintre aceste statii, in numar de zece, nu are in acest moment autorizatie de securitate la incendiu.

"Pompierii militari si cei privati intervin imediat ce este anuntat un incendiu. Pot sta in tunel intre doua si patru ore, fata de 20-40 minute inainte. Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta a inventariat, timp de cinci luni, toate traseele de metrou, tunele si statii, astfel incat, in cazul unui incendiu pe traseu, pompierii militari si cei privati de la Metrorex sa intervina in cunostinta de cauza, avand echipamente care le permit sa stea in acea zona si pana la patru ore”, a declarat secretarul de stat in Ministerul Afacerilor Interne, Raed Arafat.

Potrivit acestuia, in ultimii doi ani s-au facut investitii importante, atat din fonduri europene cat si de la bugetul de stat.

"Pe dotari din fonduri europene, sunt 31 milioane de euro si noua milioane de euro de la buget de stat. S-au luat echipamente de respirat de lunga durata, care dau autonomie intre doua si patru ore. Pana acum le aveau pe cele clasice, cu autonomie de 20-40 de minute, nu ai timp sa actionezi. La Bucuresti exista 70 de oameni sau doua echipe de 35 care pot intra pe operatiuni de lunga durata la metrou”, a explicat Raed Arafat, seful Departamentului pentru Situatii de Urgenta.

Rae Arafat a precizat ca, in 2016, au fost deja absorbite 25 de milioane de euro, din care s-au luat masini de pompieri, camioane de trasport, mijoace de transport personal, motopompe de capacitate mare si masini de scafandri, alte 35 de milioane de euro fiind pentru proiectul multi-risc.

“Pentru prima data in Romania, pompierii vor primi echipamente speciale pentru cautare-salvare in zone urbane. De asemenea, vom lua generatoare foarte mari, de 400-500 kilowati, sa sprijinim comunitatile care raman fara curent, dar si camere superbare pentru scafandrii. Dar dotarile vor viza si partea medical, pentru serviciul de ambulanta si SMURD”, a mai spus Arafat.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri