Decizia nu este definitiva si poate fi atacata la Inalta Curte de Casatie si Justitie. Decizia judecatorului vine dupa ce suspectii au fost audiati aproximativ trei ore la Curtea de Apel Bucuresti. Cel care a intermediat realizarea filmarii, Mihai Aurelian Szanto si fratii Atilla Csaba Pantics si Levente Pantics pot ataca decizia judecatorului cu o contestatie la Inalta Curte de Casatie si Justitie. Ei au fost pusi sub acuzare pentru infractiunile de constituire a unui grup infractional organizat, nerespectarea regimului armelor si munitiilor si comunicarea de informatii false, scrie News.ro.

"Materialul jurnalistic difuzat de postul de televiziune britanic a fost preluat in mass-media din Romania si din alte state membre UE, iar din trecerea in revista a stirilor difuzate pe aceasta tema, cat si a comentariilor difuzate in spatiul public a rezultat ca faptele prezentate au generat pe de o parte sentimente reprobatoare la adresa statului roman, iar pe de alta parte un sentiment de insecuritate in randul cetatenilor din Romania, avand in vedere prezentarea unor posibile amenintari la adresa securitatii nationale a tarii", au aratat procurorii DIICOT care instruenteaza aceasta ancheta.

DIICOT sustine ca faptele prezentate de catre postul de televiziune britanic, dar si raspunsurile pe care presupusii traficanti de arme le-au dat la intrebarile jurnalistilor au creat o stare temere si un sentiment insecuritate in randul populatiei civile. "Jurnalistii britanici i-au oferit inculpatului Szanto Aurelian-Mihai suma de 2.000 de euro, pentru realizarea «investigatiei jurnalistice», din care acesta a oprit 1.000 euro, iar suma de 1.000 euro urma sa fie impartita intre inculpatii Pantics Attila-Csaba si Pantics Levente", spun procurorii.

Prim-ministrul Dacian Ciolos considera ca este inadmisibil modul in care a fost realizat reportajul Sky News privind traficul de arme in Romania, el afirmand ca ”nu poti denigra o tara fara sa ai dovezi”. Premierul a spus ca a cerut ca autoritatile romane sa ia pozitie fata de reportajul Sky News intrucat este vorba de o denigrare a Romaniei. Postul de televiziune Sky News a anuntat, miercuri, ca sustine in totalitate, in continuare, materialul publicat duminica, privind presupusii traficanti de arme din Romania. De altfel, Sky News a postat din nou pe site miercuri materialul filmat de jurnalistul Stuart Ramsay.

Citeste si:

Jurnalistul Stuart Ramsay a scris, tot miercuri, pe Twitter, ca informatiile sunt reale si a negat ca ar fi vorba despre o inscenare, mentionand ca au loc arestari si ca Guvernul este pus in dificultate. Ulterior, in cursul noptii de miercuri spre joi, Ramsay a postat pe Twitter inca trei mesaje in care da asigurari ca materialul nu este regizat si afirma ca in imaginile inregistrate de camerele de supraveghere ale hotelului unde au fost cazati apar numai membrii echipei de filmare, nu si "intermediarul" din reportaj.

Sursa foto: specnaz/ Shutterstock.