In ceea ce priveste valoarea medicamentelor eliberate catre pacienti in Romania a crescut in cadrul trimestrului al doilea al acestui an cu 16,3% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, pana la 3,29 miliarde lei, la pret de distributie, insa piata a coborat cu 4,4%, in ultimul an fata de perioada iulie 2014 - iunie 2015 si chiar cu 14,8% daca nu se ia in considerare introducerea tratamentului fara interferon pentru hepatita, arata un studiu realizat de Cegedim pentru piata farmaceutica.

“La nivelul analizei la 12 luni, scaderea pietei de medicamente de 4,4% se datoreaza scaderii medicamentelor pe baza de prescriptie in farmacii, care a fost de 7,5%. Daca facem abstractie de introducerea tratamentului pentru hepatita, scaderea acestui segment ar fi fost de 14,8%”, a declarat directorul general al Cegedim, Petru Craciun, conform News.ro.

In trimestrul al doilea din 2016, piata farma a fost sustinuta mai ales de efectul de baza, in conditiile in care valoarea pietei in perioada similara din 2015 a fost neobisnuit de mica, dupa ce s-a anuntat reducerea preturilor pentru medicamentele pe baza de prescriptie de la 1 iulie 2015. De asemenea, piata a fost ajutata de largirea utilizarii tratamentului pentru hepatita, care marcheaza o premiera prin impactul semnificativ asupra pietei.

“Regretam sa constatam ca inca exista diferente mari intre declaratii si realitate; de exemplu, desi reducerea mortalitatii din cauze cardiovasculare a fost sesizata corect ca fiind o prioritate pentru sanatate in Romania, ne va fi greu sa progresam in conditiile in care piata acestor tratamente a scazut cu 18,6%”, a mentionat directorul Cegedim.

Compania considera ca intreaga metodologie de fixare a preturilor si de co-plata a medicamentelor trebuie revizuita, insa se asteapta ca decizia sa fie luata, in cel mai bun caz, de guvernul de dupa alegeri. Medicamentele pe baza de reteta din farmacii au avut cea mai mare pondere in piata farma, cu o valoare de 2,33 miliarde lei in trimesturl al doilea din acest an, in crestere cu 20,8%.

In aceeasi perioada, romanii au cumparat medicamentele fara prescriptie (OTC) de 610 milioane lei, in crestere cu 14,7%.
In prima jumatate a acestui an, valoarea totala a pietei farma a fost de 6,33 miliarde lei, in crestere cu 3,8% fata de perioada corespunzatoare a anului precedent. In ultimul an - perioada iulie 2015-iunie 2016 -, piata farmaceutica romaneasca a scazut cu 4,4% fata de intervalul de 12 luni precedent, la 11,94 miliarde lei.

Potrivit Cegedim, topul primilor trei jucatori pe piata farma pentru ultimele 12 luni s-a modificat spectaculos, pe primul loc ajungand Abbvie, cu afaceri de 932 milioane lei, urmata de Sanofi (815 milioane lei) si Novartis (586,3 milioane lei). Topul primilor zece jucatori este completat de Servier (inclusiv Egis) cu 550 milioane lei, Pfizer (538,7 milioane lei), Sun Pharma - inclusiv Terapia - (517,5 milioane lei), Hoffmann La Roche (492,9 milioane lei), GlaxoSmithKline (489,6 milioane lei), AstraZeneca (379,9 milioane lei), si Merck & Co (322,5 milioane lei).

Ascensiunea companiei Abbvie se datoreaza in cea mai mare parte cresterii produselor utilizate in tratamentul hepatitei C, arata studiul.
Fondata in 1969, Cegedim este o companie de tehnologie si servicii in domeniul managementului fluxului de date digitale pentru sistemele de ingrijire a sanatatii si pentru companiile din domeniu, dar si un dezvoltator de software pentru sistemul de sanatate. Cegedim are peste 3.600 angajati in 11 de tari si a realizat venituri de 426 milioane euro in 2015.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri