In ceea ce priveste tichetele de masa, angajatorii spun ca decizia acordarii lor a tinut de o cerinta obligatorie a pietei care viza motivarea angajatilor, si ca, odata introduse, aceste beneficii sunt pastrate in pachetul extra-salarial. Un job intr-o multinationala presupune pachete de beneficii mai atractive si numeroase, o grija sporita pentru conditiile de munca oferite angajatilor si oportunitati pentru salariati de a a urma cursuri de specializare, dar si un stres mai mare, iar fluctuatiile de personal sunt mai frecvente, conform News.ro.

Companiile mici sunt apreciate, pe de alta parte, pentru flexibilitate, calitatea relationarii cu colegii, impactul mai vizibil al muncii fiecarui angajat sau diversitatea sarcinilor acestora. Cei care lucreaza in mediul privat considera ca evolutia din sistemul public este foarte lenta sau chiar lipseste in privinta imbunatatirii conditiilor de munca sau a modernizarii tehnologiei utilizate.

Totusi, stabilitatea locului de munca, nivelul mai scazut de stres, legaturile mai stranse intre colegi si programul mai scurt de lucru sunt considerate drept atuuri ale muncii in sectorul public, dar joburile sunt greu accesibile.

"Motivele pentru care nu este dezirabil un job in sectorul public pentru cei prezenti la discutii sunt: birocratia, procedurile si regulile stricte care trebuie respectate de catre angajati, dar si gradul de responsabilitate mai ridicat decat in mediul privat", releva studiul.

Citeste si:

Sondajul a fost derulat in perioada 1-8 aprilie 2016 pe un esantion reprezentativ la nivel national de 1.264 angajati care lucreaza cu contract individual de munca intr-o organizatie cu peste 10 salariati din Bucuresti, Iasi, Cluj-Napoca si Timisoara. Potrivit cercetarii, atat angajatorii, cat si salariatii lor, ar dori sa schimbe lucrurile in privinta spatiilor de lucru, care sa contribuie la creativitate, dar si din prisma flexibilitatii muncii si a programului de lucru.

Reducerea sau flexibilizarea programului de munca, oferirea de feedback mai frecvent din partea superiorilor sau a colegilor, elaborarea unor criterii de performanta transparente si obiective si utilizarea lor in evaluarea sau recompensarea angajatilor, sunt cateva aspecte pe care angajatii le-ar lua in considerare pentru schimbarea mediului de munca. Mai mult, o calitate ridicata a vietii la job este data in primul rand de pasiunea pentru munca si de un salariu bun, care intretine motivatia angajatilor.

Relatiile cu colegii si managementul, profesionalismul, programul flexibil si increderea reciproca intre salariati si angajator, completeaza lista celor mai importante elemente ale unei bune calitati a vietii la locul de munca.

Sursa foto: Anton Gvozdikov / Shutterstock.com