“Din pacate, este cea mai de durata defectiune a sistemului informatic al cardului de sanatate, iar de el sunt legate si alte servicii. Asteptam remedierea defectiunii si apoi voi cere un raport care sa ne arate cauzele ce au determinat avaria care a afectat sistemul. Marti, la ora 10.00, s-au implinit 24 de ore de la aparitia avariei", a spus presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS).

Radu Tibichi a dat asigurari ca furnizorii de servicii medicale nu vor fi penalizati pentru perioada in care sistemul nu functioneaza.

"Serviciile pot fi ridicate in sistem in trei zile lucratore de la aparitia defectiunii, adica pana joi la ora 24.00, dar nimeni nu va fi penalizat daca defectiunea persista si vor aparea intarzieri, pentru ca nu este vina lor, ci a sistemului", a mai spus presedintele CNAS.

Tibichi a precizat ca, recent, instanta a dat castig de cauza CNAS in contestatia privind licitatia pentru noul furnizor de servicii de mentenanta necesare sistemului informatic al cardului national de sanatate.

"Curtea de Apel a dat castig de cauza CNAS fata de contestatia HP privind noul furnizor de servicii de mentenanta. Acum, in 30 de zile de la sentinta, CNAS va semna contractul cu noul furnizor de servicii de mentenanta si suport", a adaugat Tibichi.

Citeste si:

Sistemul informatic al cardului national de asigurari de sanatate este indisponibil, de luni de la ora 10.00, din cauza unor probleme tehnice de comunicatie intre unele componente ale sistemului, potrivit CNAS.

"Pana la remedierea problemelor aparute, confirmarea semnarii prin cardul de sanatate a serviciilor medicale/prescrierii retetelor/eliberarii medicamentelor vor putea fi efectuate in modul offline", a precizat CNAS.

Serviciile operate in acest interval vor trebui incarcate in Platforma Informatica a Asigurarilor de Sanatate (PIAS) in maximum trei zile lucratoare calculate de la ora zero a zilei urmatoare datei prestarii serviciului, mai arata institutia.