Indiferent cat de bune ar fi produsele sau serviciile oferite de o companie, fara un plan bine pus la punct de promovare nu ar reusi sa se mentina pe piata, cu atat mai putin in primii ani de la infiintare. Marketingul este motorul care propulseaza o afacere spre succes, prin atragerea de noi clienti si crearea unui brand puternic, cu reputatie impecabila, care sa le castige increderea consumatorilor. Exista strategii aplicate de orice business, dar si modalitati unice de a-ti face un nume solid in domeniul in care activezi:

Asigura-ti vizibilitatea in motoarele de cautare

O cercetare academica arata ca peste 90% dintre cei care cauta pe Google nu ajung pe a doua pagina a cautarilor. Pentru o companie care nu are vizibilitate pe motorul de cautare, acest lucru poate fi fatal. Asta inseamna ca potentialii ei clienti nu afla de existenta ei si pot ajunge foarte usor sa apeleze la competitie. Cea mai de succes strategie pentru o companie este sa apeleze la astfel de solutii personalizate de performance marketing, astfel incat sa isi atraga potentiali clienti, sa isi optimizeze conversiile si sa reuseasca sa isi duca businessul pe culmile succesului.

Foloseste-te de puterea storytelling-ului

Brandurile au inceput sa foloseasca storytelling-ul ca o modalitate de a se conecta mai bine cu publicul tinta. Fata de enumerarea unor calitati ale produselor sau ale serviciilor, aceasta strategie le permite businessurilor sa isi creeze o imagine memorabila, sa declanseze anumite emotii in constiinta consumatorilor si sa argumenteze mai bine

Cunoaste-ti bine publicul tinta

Printre primele decizii pe care trebuie sa le iei pentru a-ti asigura succesul businessului tau este sa stii exact cui te adresezi. In functie de acest lucru iti vei construi ulterior strategia, asa ca acest pas trebuie tratat cu maximum de responsabilitate. Tentatia cea mai mare este sa definesti un public tinta fie prea larg, din dorinta de a atrage cat mai multi consumatori, ori prea ingust. Multe companii care nu vad rezultate in vanzari descopera ca nu si-au definit eficient publicul tinta si ca ar fi atras un numar mult mai mare de clienti cu ajutorul unui mesaj mai puternic, dar care sa se adreseze unui public mai restrans.

Investeste in e-mail marketing

Orice companie care isi directioneaza o parte din eforturi spre a-si construi o baza de date de subscriberi activi vede o rata de recuperare a investitiei mai mare decat in cazul altor strategii, din mai multe motive. In primul rand, iti construiesti o baza de date de clienti cu un interes direct fata de afacerea ta. Pe de alta parte, poti folosi aceasta modalitate de contact pentru a le oferi consumatorilor informatii utile, care sa ii educe sau sa ii informeze, ceea ce iti poate construi o imagine buna in ochii lor, mai mult decat e-mailurile destinate strict promovarii anumitor produse.

Construieste-ti o imagine cu care oamenii vor sa se asocieze

O companie care nu incearca sa le vanda oamenilor in mod agresiv produsele sau serviciile sale si se concentreaza, in schimb, pe crearea unei imagini bune, de incredere, cu care oamenilor sa le faca placere sa se asocieze va reusi sa isi construiasca o reputatie durabila in timp. Multe corporatii investesc in campanii de responsabilizare sociala, pentru a-si convinge publicul ca nu sunt preocupate doar de obtinerea profitului, ci au o cultura organizationala ireprosabila. Astfel de solutii functioneaza adeseori. O companie trebuie sa aiba o voce proprie si sa o foloseasca pentru a-si construi o identitate in care clientii se regasesc.

O companie care implementeaza aceste strategii va reusi sa castige increderea consumatorilor sai si sa isi construiasca reputatia unui brand care este real preocupat de imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor sale, iar asta se va vedea si in profituri.

Sursa foto: Shutterstock/Copyright: ArtFamily