Cel mai mare motor de cautare din lume, Google, a publicat rezultatele studiului anual privind termenii introdusi in optiunea sa de cautare. Totalitatea temenilor introdusi in campul de cautare de la Google poate dezvalui cate ceva legat de curiozitatile noastre, despre goana dupa informatii si poate chiar si despre dorintele si idealurile noastre.

Motoarele de cautare – sursa de informatii

Pe 7 iulie mai mult de 50 de oameni au fost ucisi si aproximativ 700 au fost raniti in atacurile teroriste de la Londra. Temerile aparute dupa atacurile teroriste din New York si Madrid au renascut si orice informatiile legate de noile evenimente din Londra au devenit foarte cautate. Londonezi au postat pe Internet poze facute cu telefoannele mobile si relatari de la fata locului, oamenii putand astfel sa gaseasca cu ajutorul motoarelor de cautare marturii si poze care nu puteau fi gasite pe site-urile specializate de stiri.

Moartea Papei Ioan Paul al II-lea a reprezentat un alt eveniment major din 2005, care s-a reflectat si in numarul de cautari de pe Internet. Oamenii au dorit sa afle informatii privind pontificatul Papei si detalii legate de testamentul sau, si sa citeasca speculatii privind viitorul Bisericii Catolice. La scurt timp, Colegiul Cardinalilor l-a ales pe Joseph Ratzinger in pozitia de conducator al Bisericii, cautarile pr Google despre noul Papa ridicandu-se la un nivel mai ridicat decat cele legate de moarte lui Ioan Paul al II-lea.

Calamitatile aduc afisari

Desi reprezinta evenimente nefericite si nimeni doreste ca acestea sa se intample, indifertent de zona de pe Glob, cutremurele, uraganele sau inundatiile reprezinta perioade in care numarul persoanelor care folosesc Intenetul ca sursa de informatie creste considerabil.

Cu sapte furtuni majore, sezonul uraganelor de pe coasta Atlanticului a fost cel mai activ din ultiimii 150 de ani. Katrina a lovit New Orleans-ul cu o forta distrugatoare lasand in spate pagube de miliarde de dolari si un oras-fantoma. Ca si in cazul atacurilor teroriste din Londra, Intenetul a fost “bombardat” cu poze si marturii, perioada respectiva reprezentand un varf pentru numarul de cautari in anul trecut. De asemenea, cateva saptamani mai tarziu, uraganul Rita a reprezentat un nou motiv de ingrijorare, dar potrivit studiului prezentat de catre Google, impactul nu a fost atat de puternic precum cel produs in urma uraganului Katrina.

Tsunami-ul produs in urma cutremului de 9 grade Richter din Oceanului Indian a avut un impact major si in 2005, desi s-a produs la finalul anului 2005. In momentul implinirii unui an de la tsunami, cautarile privind dezastrul natural din Asia de sud-est au inregistrat un nou salt. Cutremurul de 7,6 grade Ritcher produs in Kasmir a reprezentat un nou moment ridicat al numarului de cautari pe Google, acestea fiind insa mai putine comparativ cu cele din urma tsunamiului din decembrie 2004.

Gripa din mijlocul verii

Cautarile legate de gripa respecta acelasi tipar: in timpul sezonului rece informatiile legate de medicamente, metode de a te proteja sau noi virusi gripali devin foarte cautate. In schimb, in 2005 a aparut la orizont o noua amenintare: gripa aviara. Astfel, numarul de cautari pe parcursul intregului an a unor temeni precum “gripa” a crescut, oamenii dorind sa afle informatii legate de noul virus.

Citeste si:

Binele invinge intotdeauna

Industria divertismentului a oferit si in anul precedent destule subiecte de stiri si implicit temeni care sa fie introdusi in campul de cautare al diverselor motoare. In 2005 au fost lansate mai multe filme indelung asteptate, precum continuarile seriilor Star Wars, Stapanul Inelelor si Harry Potter. Este imbucurator faptul ca pe Google temenul “the force” (Forta) a fost mai cautat decat “dark side” (partea intunecata a Fortei). Judecand dupa aceleasi rezulate anuale ale temenior cautati pe Google, Pamantul de Mijloc din Stapanul Inelelor a fost cautat de mai multe ori decat scoala vrajitorilor Hogwarts, castigand astfel lupta pentru cel mai cautat taram magic pe Google.

Va prezentam in continuare clasamentul cautarilor pe Google in anul 2005:

Topuri cautarilor pe Froogle in 2005

1. ipod
2. digital camera
3. mp3 player
4. ipod mini
5. psp
6. laptop
7. xbox
8. ipod shuffle
9. computer desk
10. ipod nano

Cele mai semnificative cresteri ale cautarilor in 2005

1. Myspace
2. Ares
3. Baidu
4. wikipedia
5. orkut
6. iTunes
7. Sky News
8. World of Warcraft
9. Green Day
10. Leonardo da Vinci

Cei mai cautati termeni pe Google in 2005

1. Janet Jackson
2. Hurricane Katrina
3. tsunami
4. xbox 360
5. Brad Pitt
6. Michael Jackson
7. American Idol
8. Britney Spears
9. Angelina Jolie
10. Harry Potter