Numarul blogurilor a crescut semnificativ in ultima perioada, direct proportional cu raspandirea Internetului. Fie ca este vorba doar de o curiozitate, de dorinta de a te face remarcat sau o modalitate de a pastra contactul cu cei apropiati, blogul s-a raspandit in mediul virtual, in acest moment fiind in lume zeci de milioane de pagini personalizate.

Numai in SUA exista aproximativ 12 milioane de bloguri potrivit ultimului studiu realizat de catre compania de cercetare Pew Internet & American Life Project, 8% din cei care au o conxiune la Internet afirmand ca au si un blog. Din studiul mentionat mai reiese ca 39% din utilizatorii de Internet din SUA, sau 57 milioane de persoane, citesc in mod constant un blog, aceasta reprezentand o crestere semnificativa fata de precedenta cercetare de piata realizata la finele anului 2005.

Profil de blogger

Studiul Pew Internet & American Life Project releva principalele trasaturi ale posesorilor de blog din SUA, dar majoritatea acestora (exceptand unele trasaturi de gen rasa) pot fi extrapolate si la nivel mondial.

17051_1.pdfCea mai intalnita tema in textele blogurilor este viata persoanal si propriile experiente, 37% din bloggeri afirmand ca viata de zi cu zi reprezinta principala sursa de inspiratie pentru textele lor. Pe pozitia secunda, la o distanta considerabila se situeaza politica, 11% dintre respondenti afirmand ca evenimentele politice reprezinta tema principala a paginilor principale. 7% au afirmat ca divertismentul reprezinta tema principala, 6% au indicat sportul iar 5% au afirmat ca afacerile si mediul de business reprezinta tema principala a blogurilor personale.

In general, persoanele care au un blog sunt tinere, peste 54% dintre respondentii studiului avand varsta pana in 30 de ani. Doua treimi sunt albi, 11% afro-americani si 19% au origini hispanice. Din studiul mentionat mai rezulta ca impartirea pe sexe este relativ egala, si numai 13% dintre acestia traiesc in mediul rural.

Desi blogul reprezinta in fapt un act public, majoritatea celor care detin unul il trateaza ca pe un act de natura persoanala. Astfel, 55% dintre bloggeri scriu sub un pseudonim iar 52% dintre cei intervievati au raspuns ca au un blog nu pentru a obtine audienta ci mai mult pentru propria persoana si un cerc mic de cunoscuti.

34% dintre bloggeri considera blogul o forma de jurnalism

Imediat dupa atentatele teroriste din Londra sau din New York au aparut pe bloguri imagini in premiera si marturii de la fata locului ale unor supravietuitori sau martori care aveau o pagina personala pe Internet. Acest fapt ii indreptateste pe cei 34% dintre respondenti care au afirmat ca textele lor reprezinta o forma de jurnalism. De asemenea, si in acest moement, exista bloguri pe care pot fi gasite stiri si informatii din toate mediile, blogul beneficiand si de avantajul ca reprezinta o forma de comunicare independenta, neinregimentata intr-un trust care ar putea avea loialitati.

Citeste si:

Majoritatea bloggerilor au afirmat ca specifica intotdeauna sau adesea sursa informatiilor, Internetul oferind si posibilitatea de a pune un link de continuare catre sursa mentionata. De asemenea, 56% dintre bloggeri au afirmat ca verifica informatiile inainte de a le posta. In ceea ce priveste elementele tehnice, 41% dintre bloggeri au afirmat ca au un blogroll (o lista cu bloguri recomandate) pe pagina persoanala, in timp ce numai 18% ofera RSS (o modalitate facila de a prelua continut din anumite website-uri).

Avizi de Internet

Chiar daca doar un blogger din zece a afirmat ca isi dedica mai mult de zece ore pe saptamana blogului (comparativ cu 59% care petrec doar doua ore), 67% dintre acestia au afirmat ca intra de mai multe ori pe Internet pe parcursul unei zile pentru a vizualiza eventuariile comentarii, comparativ cu doar 27% din cei care nu au un blog si au afirmat ca se conecteaza la Internet de mai multe ori pe parcursul unei zile.

Studiul mai releva ca bloggeri, mai ales cei care au o conexiune rapida la Internet, folosesc mediul virtual ca sursa de informatie intr-un procent mai ridicat decat utilizatorii de Internet care nu au o pagina personala. Subiectele preferate sunt cele politice si economice, bloggeri informandu-se insa si din alte canale de comunicare intr-un procentaj similar cu cei care nu au un blog.

In ceea ce priveste site-urile specializate, LiveJournal a iesit in topul preferintelor cu 13% din optiuni, MySpace intrunind 9% iar Blogger sase procente. Unul din ultimele aspecte cercetate de catre Pew Internet & American Life Project este probabilitatea pastrarii unui blog si in viitorul apropiat, 82% declarand ca vor avea un blog si peste un an, 51% dintre respondenti afirmand ca poseda un blog de mai putin de un an.

Romania, la inceput de drum

Radu Ionescu, Managing Director la Kinecto, estima pentru Wall-Street ca ďanul viitor se va produce o explozie in segmeentul mainstream (al blogurilor personale), iar numarul acestora va ajunge probabil la ordinul miilor". In acest moment, dupa cum reiese din auditarea realizata de serviciul Trafic.ro in ceea ce priveste paginile personale, cel mai vizitat blog autohton inscris la aceasta categorie are putin peste 2.700 de vizitatori unici pe saptamana si aproximativ 8.000 de afisari.

Comparativ, Technorati, un motor de cautare pentru blogguri, indexeaza in acest moment aproape 50 de milioane de bloguri, de trei ori mai mult decat in urma cu noua luni. Tot pe Technorati, poate fi gasit si topul celor mai populare 100 de blog-uri. Sistemul de ierarhizare este inteligent realizat, blog-urile fiind ordonate in functie de numarul de linkuri care trimit catre ele. Spre exemplu, "Boing Boing: A Directory of Wonderful Things", clasat al doilea in topul Technorati, are peste 21.000 de linkuri care trimit catre el. Si are si publicitate online, aducand posesorului bani reali din afaceri virtuale.