Dezvoltarea modalitatilor de comunicare prin intermediul Internetului a dus la inlocuirea partiala a relatiilor directe interumane, adolescentii fiind cei mai predispusi sa adopte aceasta tendinta
Ce importanta are Internetul in viata fiecaruia si mai ales a adolescentilor? Cat la suta din activitatea noastra zilnica se desfasoara online si in ce proportie influenteaza aceasta desfasurarea evenimentelor pe termen lung in viata internautului? Acestea sunt doua intrebari ale caror raspuns a incercat sa il afle ultimul studiu Pew Internet & American Life Project.

Studiul a fost realizat in randul adolescentilor din Statele Unite pentru a descoperi importanta pe care retelele sociale o au in viata acestora. Din rezultatele cercetarii Pew reiese ca mai mult de jumatate (55%) din adolescentii cu varsta cuprinsa intre 12 si 17 ani, care au o conexiune la Internet, folosesc site-urile de retele sociale. Studiul mai arata de asemenea, ca fetele cu o varsta de 16-17 ani sunt mai predispuse sa faca parte dintr-o comunitate online, principalul scop fiind acela al sedimentarii relatiilor deja existente, in timp ce baietii isi gasesc mult mai usor noi prieteni, folosind oportunitatea si pentru a flirta cu pesoane de sex opus.

O retea sociala reprezinta un site unde utilizatorul isi poate edita un profil cu cele mai relevante informatii despre el, construindu-si in timp o retea din care vor face parte prietenii sai dinainte de intrarea in comunitatea online sau noii prieteni cunoscuti prin intermediul Internetului. Site-urile de acest fel (MySpace si Facebook sunt printre cele mai de succes), au cunoscut o crestere exploziva in utlimii ani, numarul utilizatorilor ajungand la zeci de milioane, acestia din urma atragand sume considerabile din partea investitorilor care doresc sa exploateze aceasta audienta.

Din studiul Pew reiese ca adolescentii nu sunt totusi foarte deschisi formarii de noi relatii, doar 34% dintre intervievati afirmand ca profilul lor poate fi vizionat de orice membru al respectivei comunitati. In ceea ce priveste gradul de vizitare al unui site de social networking, 48% au afirmat ca viziteaza site-ul unde au un cont creat de cateva ori pe saptamana, 22% vizitandu-l de mai multe ori pe zi.

Intalnim o opinie larg raspandita conform careia fiecare adolescent american este membru al unei comunitati online si ca ofera informatii personale continute in cadrul profilelor oricui este interesat. Rezultatele acestui studiu nuanteaza aceasta opinie nu toti adolescentii sunt membrii ai unei retele sociale online si nu toti cei care sunt ofera informatii personale oricui este interesat, a afirmat Amanda Lenhart, unul din autorii studiului.

Insa 'existenta online' este foarte importanta pentru cei care sunt membri ai unei retele sociale, comunicarea online fiind folosita pentru a imbunatati comunicarea verbala. 91% din cei intervievati au afirmat ca folosesc retelele sociale pentru a pastra contactul cu persoane pe care le intalnesc destul de des, in timp ce 82% pastreaza prin acesta modalitate o relatie cu persoane pe care le vad o data la cateva saptamani. 72% si-au facut planuri prin intermediul comunicarii online in timp ce 49% si-au facut noi prieteni prin intermediul unei retele sociale.

Doar 17% din adolescenti au afirmat ca au folosit retelele sociale pentru a incerca stabilirea unei relatii sentimentale. Procentul este semnificativ mai mare in randul baietilor (29% comparativ cu 13% dintre fete), acestia fiind mai predispusi sa inceapa o relatie cu o persoana cunoscuta prin intermediul Internetului decat fetele. Din acest punct de vedere, autorii studiului noteaza ca baietii sunt cei care beneficiaza cu adevarat de latura sociala a unei comunitati online si de toate optiunile pe care le ofera aceasta.

Studiul Pew Internet & American Life Project a fost realizat in perioada 23 octombrie 19 noiembrie 2006pe un esantion de 935 de adolescenti cu varste cuprinse intre 12 si 17 ani. Marja de eroare este de +/- 3%.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Special »



Setari Cookie-uri