Mesajele text trasmise prin intermediul telefonului mobil (SMS) au reprezentat dintotdeauna motorul cresterii veniturilor obtinute de operatori din serviciile de date, reprezentand si o sursa semnificativa de profit. Spre exemplu, in 2004 aproximativ 8% din veniturile operatorilor de telefonie mobila au rezultat din traficul de mesaje scrise, procentul fiind de 13% in Europa de Vest, potrivit unei cercetari realizate de Huawei Technologies Co. Ltd.

SMS-ul reprezinta in continuare cea mai importanta sursa de venit pe segmentul transmisiei de date, mai ales datorita cantitatii, veniturile obtinute dintr-un alt serviciu de date fiind mai mari (veniturile obtinute din transmiterea unui MMS depasesc pe cele obtinute in urma transmiterii unui SMS). Piata transmiterii mesajelor scrise a crescut in 2005, in Europa de Vest una din cele mai mature piete, cu zece procente, pana la 18,4 miliarde de dolari, potrivit Analysys Research.

In ciuda cresterii din 2005 si practic a dublarii traficului de mesaje scrise in ultimii trei ani, analistii estimeaza o incetinire a cresterii veniturilor obtinute din acest serviciu. Pe de o parte, multe din pietele puternic dezvoltate se apropie deja de un nivel de saturatie, iar pe de alta parte, aparitia unor noi servicii vor duce in final la canibalizarea serviciilor de date, SMS-ul fiind cel care va iesi invins. Incetinirea semnificativa a cresterii este estimata sa se produca incepand din 2008, mesajul scris urmand sa ramana inca cativa ani principala sursa de venit a operatorilor de telefonie mobila in ceea ce inseamna traficul de date.

Citeste si:

MMS-urile nu reprezinta inca o amenintare considerabila, dar cresterea exploziva a vanzarilor de telefoane doate cu camera foto va duce inevitabil si la cresterea numarului de MMS-uri transmise. Huawei estimeaza ca MMS-urile nu vor fi o semnificativa sursa de venit pana in momentul in care telefoanele cu camera foto nu vor atinge o rata de penetrare de 40-50%, scaderea tarifelor urmand sa fie factorul complementar care sa duca la cresterea acestui segment.

Cresterea numarului de e-mailuri transmise prin telefonul mobil va duce de asemenea la scaderea traficului de SMS-uri, deocamdata Japonia si Coreea de Sud reprezentand principalele piete ale acestui serviciu (in aceste state, operatorii au promovat mai puternic serviciul de transmitere de e-mail-uri, decat cel de transmitere al SMS-urilor).

In acelasi timp, raspindirea celui mai nou serviciu oferit de operatorii mobili, si anume acela de mesagerie instant prin intermediul telefonului mobil, va duce treptat la scaderea veniturilor obtinute din traficul de SMS-uri, desi deocamdata serviciile de mesagerie online sunt foarte populare datorita gratuitatii lor.