Dezvoltarea streaming-ului video a dezlantuit un torent de filme si show-uri de televiziune distribuite rapid, la rezolutie inalta, unor audiente extrem de fragmentate. La urma urmei, este nevoie doar de un ecran – cel al PC-ului, al laptopului, al televizorului sau al telefonului mobil, de o buna conexiune la Internet si de un provider de bunuri mass-media, in regim de streaming.

"Interesul pentru streaming creste extrem de repede, deoarece el simplifica procesul prin care videoclipul ajunge la consumator", a declarat Ross Rubin, director de analiza a industriei pentru grupul american NPD, citat de The New York Times.

Diferenta dintre streaming si downloading este ca utilizatorul nu trebuie sa astepte deloc. Odata ce a gasit videoclipul sau filmul dorit, el poate declansa printr-un click transmisiunea in flux continuu si poate viziona produsul pe masura ce acesta ii este trimis. De asemenea, videoclipurile vizionate prin streaming nu pot fi stocate pe calculatorul personal.

Popularitatea crescanda a streamingului este strans legata de raspandirea Internetului prin broadband. Conform unui studiu citat de The New York Times, 47% din caminele americane au deja conexiune de tip broadband, care faciliteaza streaming-ul prin viteza de transmisie a datelor.

Citeste si:

Anul acesta, compania de inchirieri de DVD-uri Netflix a inceput sa profite de tehnologia care permite transmiterea instant a unor filme intregi sau a unor episoade din seriale TV si a introdus un serviciu pe baza de abonament. "Apesi un singur buton si mai mult de 3.000 de episoade si filme iti sunt disponibile in maximum 30 de secunde", a declarat Steve Swasey, purtator de cuvant al companiei.

ReelTime este o alta companie americana, care distribuie digital mii de productii de televiziune. Continutul poate fi urmarit cu usurinta pe ecranul calculatorului personal, insa directorul companiei recomanda ca utilizatorii sa foloseasca ecranul televizorului, pentru simplul motiv ca rezolutia inalta le-o permite.

Tehnologia de streaming folosita de ReelTime se bazeaza pe o retea de tipul peer-to-peer. O parte din continut este distribuita direct de companie, dar pentru a accelera viteza de transmitere, anumite portiuni sunt sustrase direct din calculatoarele personale ale abonatilor care au vizionat anterior continutul respectiv. Cu cat mai multi utilizatori, cu atat mai rapid sunt transmise videoclipurile.

Streaming-ul a propulsat si distribuitorii de programe de nisa. De exemplu, FEARnet are ca public-tinta iubitorii de filme horror, pe care ii place sa ii numeasca "victime". Programele sale pot fi vizionate online, la cerere sau pe telefonul mobil. Compania face bani din bannerele cu reclame pe care le afiseaza pe site, oferindu-si serviciile gratuit pentru consumatori. Pentru iubitorii de senzatii tari si nu numai, streaming-ul asteapat nerabdator grila de programe de toamna.