Eleonora Tuca implineste 25 de ani pe 8 martie, varsta pana la care a pus bazele a trei companii care au ajuns la sute de angajati si lucreaza cu parteneri puternici, precum Dacia Renault. Cum a reusit acest lucru?
Antreprenoarea era in primul an la Colegiul Universitar de Institutori Pitesti cand a intalnit doi francezi si un britanic in timp ce lucra in probe la un restaurant chinezesc. Pentru ca era singura care a putut vorbi in engleza cu acestia, cei trei clienti au recrutat-o pentru un business pe care l-au deschis cateva luni mai tarziu.

Astfel, in februarie 2006, era infiintata Image Quality and Technology, o companie care se ocupa de sortarea, inspectia, retusarea si reconditionarea pieselor auto, iar doar o luna mai tarziu fondatorii acesteia plecau din Romania, intrucat lucrau pentru o afacere asemanatoare in Anglia si semnasera clauze de confidentialitate si neconcurenta.

Dar, firma, in care au fost investiti initial doar 1.500 de lei, fusese deschisa pe numele Eleonorei Tuca (foto), iar ea avea doar 20 de ani si niciun fel de cunostinte de management.

Ce a determinat-o totusi sa continue businessul?

“Datoriile catre stat. Erau datorii de 70 de milioane de lei (n.red 7.000 de lei noi), iar eu aveam salariu de cinci milioane. Aveam doi angajati care trebuiau platiti, creante de recuperat si un singur client. Si aveam si facultatea si chiria de platit”, povesteste tanara.

Eleonora Tuca a inceput sa faca naveta intre Pitesti, orasul in care locuia si in care avea cunostinte care ar fi putut sa o ajute sa isi dezvolte businessul, si Sibiu, orasul in care se aflau cei doi angajati ai companiei.

Salvarea a venit din partea firmelor care inchiriaza masini (“rent a car”) pentru ca i-au permis sa plateasca facturile si la 30 de zile. In martie 2007, tanara avea deja 30 de angajati.

Despre acest business nu isi doreste sa vorbeasca foarte mult pentru ca vede ca pe un esec faptul ca firma nu a reusit sa supravietuiasca crizei. In august 2009, tanara inchidea prima firma dupa ce ajunsese de la 180 de angajati la 10.

“Cred ca cea mai mare greseala a mea a fost inocenta. Nu stiam nimic, am avut foarte mare incredere in oamenii din jur si nu am stiut sa gestionez bine banii. Am facut greseli de management, resurse umane, eram tanara si nu stiam sa gestionez banii, nu stiam sa asigur si sa dezvolt businessul. Insa nicio facultate nu m-ar fi invatat ce am invatat in criza, cum am invatat sa gestionez si cum sa fac fata problemelor”, explica tanara.

In septembrie 2009, la doar o luna dupa ce a inchis prima afacere, ea a lansat compania Image Quality Control Division, cu o investitie de circa 100.000 de euro, suma provenind din economiile antreprenoarei, de la sot si din imprumuturi.

In prezent, firma are aproximativ 160 de angajati, iar pana la finalul anului planurile sunt ca aceasta sa creasca la 200 de persoane. Compania este printre cele mai mari in domeniu in ceea ce priveste numarul salariatilor, dupa cum spune antreprenoarea.

Chiar daca afirma ca sunt sute de companii in domeniu, prinre care si cateva multinationale, firma condusa de Eleonora Tuca este singura companie agreata de Renault pentru a oferi astfel de servicii in Romania, pentru platforma Dacia.

Desi la prima vedere ar parea ca producatorii de automobile sunt clientii unei astfel de companii, de fapt clientii sunt producatorii de piese auto. In cazul Image Quality Control Division, peste 60% dintre clienti sunt din strainatate, din tari precum Turcia, Brazilia, India, Franta, Germania Anglia, Cehia si Polonia. Pe de alta parte, compania are si clienti locali care livreaza piese pentru producatori auto din strainatate.

Anul trecut, compania a avut o cifra de afaceri de circa 0,5 milioane de euro, iar pentru acest an Tuca estimeaza un business in jurul a un milion de euro.

In plus, ea a infiintat in 2008 Image Quality Consulting, o companie de consultanta in ceea ce priveste implementarile ISO sau inginerie auto, care in 2010 a ajuns la afaceri de circa 400.000 de euro. Daca anul trecut firma avea 10 angajati, pentru acest an conducerea isi doreste sa ajunga la 60 de salariati, unul dintre targeturile fiind trecerea pe profit.

“Cea mai mare provocare este sa gasesti angajatii buni.
In perioada de varf, aceastia aveau foarte multe pretentii, insa odata cu criza, s-au aliniat cu nevoile nostre. Totodata, fluctuatia de personal este foarte mica acum, in timp ce inainte de criza puteai sa angajezi sapte persoane si sa plece 12”, mai spune Tuca.

In general, media de varsta a angajatilor Image Quality Control Division este de 26 de ani, iar persoanele recrutate nu trebuie sa aiba o pregatire in domeniu, in multe cazuri acestia fiind invatati in cadrul firmei ce trebuie sa faca.

Chiar daca spune ca cererea, dar si concurenta in domeniu este foarte mare, tanara adauga ca, deocamdata, companiile din domeniul selectarii pieselor auto acopera doar 30% din nevoia pietei.

Totodata, ea spune ca aceasta industrie este foarte noua, si de foarte multe ori potentialii clienti nu inteleg de ce este nevoie sa apeleze la o companie care sa le selecteze produsele.

Daca unul dintre avantaje este cererea mare de pe piata, pe de alta parte unul dintre dezavantaje este instabilitatea businessului, Eleonora Tuca declarand ca evolutia afacerii poate fi preconizata pe maximum jumatate de an.

Cu toate ca este un business instabil, antreprenoarea spune ca nu ar renunta la acesta pentru ca visul ei este sa ofere de lucru oamenilor.

“Am primit oferte de cumparare de milioane de euro, dar nu as vinde pentru ca cei care ar fi vrut sa preia afacerea au spus ca in primul rand vor sa renunte la oameni”, a incheiat ea.

Citeste si alte articole publicate in suplimentul Start-Up Wall-Street.ro, sectiune dedicata antreprenorilor din Romania:

Podcasting-ul: Cum sa ai succes pe o piata mica, dar sustinuta de giganti internationali

Din ce afaceri au facut primii bani Ion Tiriac si Arpad Paszkany

Program pentru tinerii care vor sa isi dezvolte abilitatile de conducere



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri