In 1996, cand avea 27 de ani, Bogdan Nicolae (foto) se angaja ca director de logistica in cadrul Open Public Services, o companie specializata in vanzarea prin posta, iar dupa doar un an devenea director executiv. Dar, in decembrie 2004 renunta la aceasta functie din cauza diferentelor de opinie pe care le avea cu cei care detineau afacerea.

“Raportam direct patronilor si ma ocupa de new business, stiam ce vor clientii, ce vrea piata si, la un moment dat, m-am lovit de o oarecare reticenta si viziunile noastre nu mai corespundeau”, explica antreprenorul.

La inceputul lui 2005 lansa More Results Marketing cu 10.000 de euro, investitia necesara pentru amenajarea biroului si pentru plata chiriei.

Dupa trei luni in care a avut intalniri cu foarte multi clienti cu care lucrase si inainte a inceput sa semneze si contracte, primele fiind cu Philips si Orkla Foods, producator care a lansat printre altele brandurile de margarina Wiesana, Linco si Unirea, ketchupul Tomi si conservele Ardealul.

De altfel, in aceste prime luni au fost si singurele momente in care s-a gandit ca poate ar trebui sa renunte la antreprenoriat deoarece desi potentialii clienti il cunosteau, multi dintre acestia era companii multinationale care din cauza restrictiilor erau foarte reticente in a incheia un contract cu o companie fara vechime si recomandari.

“Atunci piata era la inceput, promotiile si concursurile predominau in campanii, iar toate se faceau prin posta. Acum campaniile sunt aproape numai prin SMS si internet, iar posta se foloseste rar, uneori pentru validarea unor castigatori. Pe de alta parte, se investea mult mai mult, premiile erau mai mari, erau si campanii de cateva sute de mii de euro. De exemplu, in 2004 am facut o campanie pentru un producator de cafea si am primit aproape 1,5 milioane de plicuri si in fiecare erau mai multe ambalaje trimise”, afirma Bogdan Nicolae.

Astfel, daca in urma cu cativa ani numarul participantilor la un concurs putea trece de un milion, acum acesta ajunge in medie la 30.000-50.000 de persoane si in unele cazuri de 100.000. Potrivit antreprenorului, in general la o campanie promotionala participa intre 10-30% dintre cei care cumpara un anumit brand.

“Oamenii sunt mai sofisticati si mai atenti la ce cumpara, pentru ca acest gen de promotie se face de obicei in FMCG (n. red industria bunurilor de larg consum)si acum oamenii nu mai cumpara doar ca sa trimita la concurs vor sa si manance ceea ce cumpara. Inainte primeam si 100 de plicuri de la aceeasi adresa. Dar si premiile erau mari: case si masini scumpe. Acum premiile sunt mai mici si se adreseaza unui target cu venituri mai mici”, adauga Nicolae.

In primul an isi stabilise sa ajunga la o cifra de afaceri de 10.000 de euro, insa a inregistrat un business de aproximativ 90.000 de euro si un profit in jurul a 20.000 de euro, conform datelor de la Ministerul de Finante.

De la infiintare si pana acum, Nicolae a investit aproximativ jumatate de milion de euro, in special in logistica.

Anul trecut, compania a avut un business de circa 0,3 milioane de euro, o cifra asemanatoare cu businessul inregistrat in 2009, iar ,pentru 201, antreprenorul estimeaza o crestere cu 10-15% a afacerilor. Furnizorul de servicii de marketing are zece angajati.

Citeste si:

More Results Marketing are in medie pe an in jur 100 de clienti, iar aproximativ 80% dintre acestia provin din domeniul bunurilor de larg consum, iar restul din zona de business to business.

In general, bugetul unei client din FMCG intr-o campanie de direct marketing este intre 3.000 de euro si 0,1-0,2 milioane de euro, in timp ce bugetele campaniilor care se adreseaza segmentului de business incep de la aceleasi sume, dar maximumul ajunge pana la 20.000-30.000 de euro.

Insa exista institutii financiare ori retaileri care desfasoara mai multe campanii intr-un an, bugetele trecand in cazul lor de un milion de euro.

Piata de direct marketing a fost in jurul a 10 milioane de euro anul trecut, comparativ cu 13-14 milioane de euro in 2009. Insa, anul acesta, industria in care sunt in jur de 20 de jucatori ar putea inregistra o crestere tot de 10-15%, dupa cum spune Nicolae.

Intre principalii concurenti ai More Results Marketing se numara Hit Mail Romania, Open Public Services si Mailers Serv.

More Results Marketing face parte dintr-un grup alcatuit din alte cinci firme specializate in domeniul marketinului online, marketingului prin sms, logistica si IT, curierat si field marketing.

Astfel cand este castigat un contract, bugetul este impartit intre firmele din grup in functie de ce componente are respectiva campanie.

Grupul cu 58 de angajati a avut afaceri de aproximativ doua milioane de euro anul trecut.

Dintre cele sase firme Bogdan Nicolae este actionar majoritar in trei companii: cea de marketing direct, marketing online si cea de logistica si it. Pana la finalul lui 2009, din actionariatul More Results Marketing facea parte si Octavian Badescu, cu 22% din companie. Badescu este fostul director general al Alo Curier, in prezent detinand Sameday Courier si Field Expert, companii care fac parte din acelasi grup cu More Results Marketing

In ceea ce priveste planurile pentru acest an, More Results Marketing a inceput sa se extinda in regiune, prima tara fiind Moldova.

Insa Bogdan Nicolae vrea sa ofere servicii de marketing in toate tarile apropiate Romaniei, in special in Ungaria, Cehia, Bulgaria, Polonia si Austria, dar, in acelasi timp, poarta discutii cu un partener pentru a extinde afacerea peste tot in Europa.