Pentru a-ti construi un magazin online de succes, trebuie sa urmezi cativa pasi esentiali. Printre ei se numara alegerea unei nise, pozitionarea pe piata, echipa sau aplicatia informatica. Vezi care este ABC-ul unui site de comert electronic de succes.
In lumina anuntatei triplari a comertului electronic din Romania, wall-street.ro iti ofera informatii esentiale despre primii pasi pe care trebuie sa ii iei in seama atunci cand doresti sa iti lansezi un business in acest domeniu.

In primul rand, trebuie sa te hotarasti pe ce nisa vrei sa activezi. Site-ul trebuie construit gandindu-te la ce vrei sa vinzi, dar si la ce te pricepi cel mai bine sa vinzi.

“Este foarte important sa fii pasionat de respectivele produse sau servicii. Daca tu nu esti foarte pasionat, ar trebui sa fie cel putin un om din management”, spune Liviu Taloi, consultant pe tehnologie.

De asemenea, trebuie sa te gandesti cum faci rost de produse si cine sunt principalii furnizori locali sau externi. Este necesar sa cunosti bine piata. Esti primul pe aceasta piata, sau este deja un segment saturat pe care este foarte greu sa iti faci loc?

Urmatorul pas este pozitionarea: trebuie sa raspunzi la intrebarile: “De ce ar cumpara de la mine clientii? Cu ce ma deosebesc de concurenta? Care este povestea mea/numele/brandul/marca mea?”.

In final, trebuie sa te hotarasti cu ce servicii vii in plus fata de concurenta.

“Este important sa gasesti un nume de domeniu care sa iti reflecte businessul. Dupa ce te hotarasti, asigura-te ca pui la punct o prima pagina atractiva, care sa explice clar ce produse oferi, cine esti, ce garantii oferi, de cati ani esti in business. Include si o harta, daca ai si punct fizic de vanzari. Foloseste grafici frumoase, dar relevante pentru afacerea ta”, scrie eHow.com.

Trebuie sa iei in calcul cate produse vei adauga lunar pe site ca urmare a procesarii ofertelor de la furnizori si sa te asiguri ca platforma poate suporta actualizari, mai spune Taloi.

“Trebuie sa pui la punct un sistem de calcul al preturilor. Ce discounturi faci? In functie de ce? De categorie, de brand, sau alti factori?”.

Produsele trebuie catalogate cu descrieri complete si cu fotografii. Asigura-te ca preturile sunt usor de gasit. Anticipeaza intrebarile clientilor tai si raspunde-le intr-o sectiune a site-ului. Datele de contact trebuie sa fie vizibile de pe orice pagina s-ar afla clientul.

Pune la punct sistemele de plata. De exemplu, in Romania, lider de piata este ePayment, insa este util sa oferi clientilor posibilitatea de a plati si prin PayPal, companie care si-a aratat interesul din ce in ce mai mare pentru Romania.

Negocierea cu furnizorii este poate cel mai important pas din proces. Trebuie sa te gandesti ca la unele produse achizitionate trebuie sa oferi discounturi, dar tu sa ramai totusi pe profit. Negociaza si termenele de plata cu furnizorii precum si serviciile de garantie si post-garantie, ajutor pe marketing, promotii.

“Pune la punct si amanunte privind logistica si transportul produselor mari”, mai spune Liviu Taloi.

Echipa minima trebuie sa fie formata din cel putin unu, doi oameni de vanzari, pentru inceput.

“Este bine ca atunci cand lipseste unul sa fie celalalt, cand unul vorbeste la telefon, sa poata lucra celalalt”, explica consultantul.

De asemenea, este necesar sa ai un om de marketing si PR, care sa pozitioneze magazinul, sa comunice cu presa, sa negocieze cu angentiile online, sa stie sa promoveze produsele, sa faca promotii si concursuri.

Este nevoie si de un designer intern/extern pentru bannere de produs. Pentru dezvoltarea continua a unui magazin online e nevoie de cel putin un programator intern sau extern.

Livrarea marfurilor se poate realiza printr-o firma de curierat sau prin angajarea unui sofer. Pentru inceput mai este nevoie si de cel putin un om intern sau extern care sa introduca produsele pe site.

Omul sau oamenii de marketing si PR trebuie sa analizeze continuu concurenta si piata, sa tina legatura cu furnizorii si sa pregateasca impreuna promotii si concursuri. Tot ei trebuie sa faca comunicare comerciala (bannere pe site, bannere pe alte site-uri, newslettere) si comunicare cu presa (comunicate, bloguri, social networking).

“Trebuie analizate, daca nu zilnic cel putin saptamanal indicatori precum return on investment, marja de profit sau rata conversiilor. Multe magazine online au dat faliment pentru ca nu au stiut sa analizeze informatiile si s-au trezit fara bani”, afirma iviu Taloi. Tot echipa de marketing trebuie sa obtina acreditari si certificari de la producatori sau organisme ce cresc increderea consumatorilor in magazinul online.

De ce buget ai nevoie pentru a deschide un magazin online?


Costurile variaza de la cateva mii la zeci de mii de euro, in functie de nisa aleasa, echipa cu care vei lucra, de sistemul informatic si automatizarile aplicatiei de comert electronic precum si de abilitatile de negociator pe care le ai cu agentiile de publicitate online/offline si cu furnizorii.

Pentru atragerea clientilor pe site foloseste-te de mijloace optimizare pe motoarele de cautare (SEO). Vezi ce ranking ai in Google, inscrie-te pe site-uri de profil si comenteaza thread-urile (comentariile) care au legatura cu industria in care activezi. Optimizeaza continuu site-ul pentru a te asigura de ranking mare.

Pentru “a tine in viata” site-ul trebuie sa fii atent la managementul resurselor – materiale (stocuri, promotii, retururi, datorii); umane (salarii, traininguri, sedinte); relatiilor (furnizori, clienti, statul); imateriale (imaginea in piata, CSR, social media, dezvoltare/programare).

Dumneavoastra aveti un site de comert electronic? Ce alte sfaturi puteti oferi pentru o experienta cat mai eficienta?
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri