(foto) lucreaza de noua ani in cadrul grupului McCann Erickson in calitate de group account director. A lucrat pe rand pentru clienti din industrii precum retail, telecom, banking sau bunuri de larg consum.

“Dupa atatia ani in comunicare, cu tot felul de business-uri, am vrut sa vad cum e si pe partea aceasta a antreprenoriatului. Colaborarea cu McCann va continua in paralel cu aceasta afacere. Ce m-a convins sa intru in zona antreprenoriatului a fost o dorinta mai veche, la care m-am tot gandit cat timp am fost in concediu de maternitate”, explica Gabriela Alexandrescu.

Ideea deschiderii unui magazin de produse de imbracaminte si accesorii pentru copii i-a venit in urma cu aproximativ doi ani, ea insasi avand doi copii. S-a gandit la toti acei parinti care apeleaza la calatoriile in strainatate sau la rude pentru a cumpara lucruri deosebite pentru cei mici. A fost impresionata in special de magazinele de profil din Paris – de la amenajare, culorile calde si primitoare pana la modul in care sunt aranjate produsele si calitatea acestora.

Astfel, a inceput sa lucreze la proiectul Pink&Blue din luna decembrie 2010. Primul pas a fost gasirea furnizorilor. A fost nevoita sa mearga in Italia, unde a incheiat un contract cu grupul Mafrat, cel mai vechi producator de articole pentru copii din aceasta tara, care ii furnizeaza produse din colectii precum Laura Biagiotti, Gianfranco Ferre, Ferrari GT, Gas sau Beverly Hills Polo Club.

Ulterior, a aparut si ideea unor parteneriate cu designerii locali de moda, care s-a concretizat in colaborari cu nume precum Rhea Costa, Malvina Malvensk sau Wilhelmina Artz.

Gasirea spatiului pentru magazin a necesitat cateva luni. A decis insa sa investeasca 60.000 de euro in amenajarea unui spatiu de 100 mp in zona Piata Dorobanti, pe strada Putul lui Zamfir. A apelat la serviciile unei firme de arhitectura care a impartit spatiul in doua zone distincte, una pentru produsele pentru fetite si alta pentru baieti. In plus, cumparatorii beneficiaza de o zona de relaxare si un mic spatiu de joaca pentru copii.

Potrivit informatiilor din piata, chiria lunara pentru un spatiu in zona mentionata se ridica la aproximativ 20-25 euro/mp.

La suma necesara amenajarii magazinului s-a adaugat o investitie de 20.000 de euro pentru achizitionarea produselor.

Citeste si:

Pentru a sustine aceasta investitie, Gabriela Alexandrescu nu a recurs la optiunea fondurilor europene din cauza birocratiei si a apelat in schimb la un credit ipotecar.

“Nu am apelat la fonduri europene sau alte structuri financiare de acest gen. Feedback-ul pe care l-am primit de la diferite persoane m-a determinat sa nu apelez si aici vorbesc de birocratie. Nu aveam timp si nu eram pregatita sa stau sa astept sa indeplinesc toate acele conditii si sa fac toate acele demersuri pentru a obtine creditul respectiv. Deciziile mi le asum in totalitate”, spune proprietara Pink&Blue.

Produsele comercializate in magazin au preturi cuprinse intre cateva zeci de lei si 1.700 de lei. De exemplu, cu 28 de lei poate fi cumparata o baveta, din colectia Paco, cele mai scumpe articole fiind cele din colectia pentru botez Marcella Home. “Colectia este una romaneasca, executata manual, intr-un atelier din Brasov”, explica Gabriela Alexandrescu.

1. Cati bani cheltuiti lunar pentru articolele de imbracaminte si incaltaminte pentru copii?


Printre principalii competitori pe aceasta piata se numara magazinele Baby Petit, Ilinca si Anastasia.

In functie de evolutia business-ului, proprietara Pink&Blue intentioneaza sa mai deschida un magazin in 2012, de data aceasta intr-un centru comercial din Capitala. “Nu poti exista daca nu esti intr-un centru comercila mare. Volumele le faci acolo, imaginea o construiesti intr-un magazin stradal”, crede Alexandrescu.

In plus, aceasta mizeaza si pe serviciile de livrare la domiciliu sau sistemul de vouchere cadou pentru atragerea clientilor.

“Piata produselor pentru copii este in crestere, are un potential incredibil. E loc de inceput un business si daca vii cu lucruri noi, speciale, sansele de reusita sunt mari”, mai spune Gabriela Alexandrescu.

Potrivit unui studiu 360insights, parintii cheltuiesc aproximativ o treime din venituri pentru produsele si serviciile destinate copiilor.