SoapMill.ro este o afacere de familie cu activitate atat online cat si offline, produsele distribuite de firma fiind 100% naturale. “Nu contin niciun fel de chimicale, nu sunt naturale doar cu numele. Suntem singurii producatori romani de cosmetice certificati bio de catre Austria Bio Garantie, conform standardului national austriac, singurul standard de acest fel din lume, restul fiind private”, subliniaza Silvia Chindea, absolventa de publicitate.

Investitia necesara in lansarea proiectului a fost una minima, de circa 5.000 euro. “Am lansat brand-ul Soap Mill in criza, ca atare mediul economic ne-a fost si ne este impotriva. Dar pe langa acest lucru, echiparea unui atelier a fost principala dificultate. La putin timp dupa aceea, cea mai mare provocare a fost legata de informare. A trebuit sa ne concentram pe promovarea prin informare, sa oferim numeroase avantaje ale produselor cosmetice 100% naturale si sa explicam de ce chimicalele sunt nocive”, subliniaza Silvia Chindea.

O alta dificultate pe care a trebuit sa o depaseasca a fost gasirea de furnizori de ambalaje in Romania si in tarile invecinate care sa accepte livrarea unor produse mici de produs.

Produsele sunt distribuite atat prin propriul magazin cat si prin parteneri precum Sideris.ro, Biobunatati.ro dar si in unele farmacii.

“Piata de produse bio din Romania reprezina doar circa 1% din total (food si non-food). Semnalele de la finalul lui 2011 au fost insa pozitive, persoanele implicate in acest «fenomen bio» dovedind un interes din ce in ce mai mare pentru dezvoltarea segmentului de piata, ca atare ne asteptam la o majorare a pietei interne cu 0,5 poate chiar 1 punct procentual anul acesta”, spune Chindea.

Citeste si:

Ea mai subliniaza ca in tari precum Germania sau Austria ponderea de produse bio din total este de peste 5%.

Principalii clienti ai SoapMill.ro sunt persoane cu varste intre 25 si 40 de ani, 90% femei cu studii medii sau superioare, deseori din firme mari sau multinationale.

Din punct de vedere al volumului afacerii, firma incearca sa faca pasul din “liga mica” in “liga mijlocie” insa exista reticente din partea retailerilor mari si lanturilor de distributie. “Se pare ca discount-urile ce ar trebui oferite componentei de distributie depasesc posibilitatile unui mic producator roman, fiind astfel favorizate marcile straine, produse in tari cu mana de lucru ieftina, cu adaosuri chimice si chiar, uneori, cu incalcari ale legislatiei romanesti in vigoare”, spune Silvia Chindea.

Considerati ca proiectul s-ar putea dezvolta in viitor si ca piata produselor bio va creste consistent in anii ce vor urma? wall-street.ro va incurajeaza sa comentati.

Ai si tu un start-up inedit care ar putea avea succes? Scrie-ne pe adresa afacereamea@wall-street.ro, ofera-ne cateva detalii, si aveti sansa de a figura cu un articol in rubrica Start-Up a wall-street.ro.