Daniela Slave are 25 de ani si a absolvit Sociologie si Asistenta Sociala si Limbi si Literaturi straine (traducatori germana-spaniola), ambele la Universitatea Bucuresti. Apoi si-a continuat studiile la Londra, urmand un curs postuniversitar in Event Management, la Fitzwilliam Institute.

Primul ei job a fost in presa – editor la Romanian Global News, agentie de stiri pentru romanii din diaspora.

Ulterior a lucrat la Marriott Hotel Grosvenor Square in Londra, ca Event Coordinator. “Am invatat in acest hotel de 5* atat de multe lucruri practice si eficiente, mai ales ca era tocmai inceputul crizei. Am vazut efectiv cum o companie mamut isi schimba intreaga strategie pentru a se adapta noilor cerinte, extrem de dificile. Ei au dus la rangul de arta zicala «Clientul are intotdeauna dreptate»”, spune Slave.

Ea si-a continuat experienta de organizator de evenimente corporate la agentia Take 1 Events.

“Si aceasta etapa a fost una interesanta si utila, mai ales pentru ca a trebuit sa invat sa ma adaptez la piata romaneasca de Event Management, care este cu totul diferita fata de cea britanica”, spune Daniela Slave.

De ce a decis ea sa investeasca intr-o ceainarie?

Daniela Slave recunoaste faptul ca piata ceainariilor, mai ales in Bucuresti, a devenit in ultimii ani destul de aglomerata, fiind 25-30 de jucatori pe acest segment. “ Din punctul meu de vedere piata este in crestere, la fel ca si cererea. Din ce in ce mai multe persoane isi doresc un loc unde sa se relaxeze, intr-o atmosfera placuta, decenta, fara fumul de tigara prezent cam in toate locurile publice: restaurante, cafenele, puburi si cluburi”. Totodata ea subliniaza ca doar cateva dintre ceainariile existente au cu adevarat succes.

“Nu am ramas in zona corporate din foarte multe motive, printre care programul absolut sufocant, volumul foarte mare de munca, neplatit in niciun caz pe masura, stresul excesiv, oboseala cronica si asa mai departe”, explica ea.

Ea si-a inceput business-ul impulsionata si de experientele avute de-a lungul anilor in diferite ceainarii, atat din Romania cat si din afara tarii. “Am fost client fidel al multor ceainarii si este ca si cum as avea informatii private din celelalte tabere. Apoi, spre deosebire de alti manageri, ma implic direct in toate etapele – concept, planificare, implementare si continuand cu dezvoltarea si managementul business-ului”.

Citeste si:

Un element prin care Slave incearca sa se delimiteze de alte ceainarii din Bucuresti este originalitatea artistica. Ceainaria este situata langa o Universitate ce educa in domeniul artistic (Conservatorul – n.r.), locatia permite expozitii de pictura, peretii vor fi desenati si, in exterior, vor avea mozaic. “«You got to think out of the box», (gandeste diferit – n.r.) era una din zicalele preferate ale unui profesor de-al meu din Londra”.

Totodata, avand in vedere background-ul de business, Daniela Slave incearca sa se orienteze catre evenimente si produse corporate. Ceainaria, lansata de doua luni, va gazdui seminarii, intalniri de business, lansari de produse, prezentari, teambuilding-uri si altele. Bohemia Tea House va organiza la cerere si evenimente personalizate.


Bugetul necesar de investitii pentru deschiderea si amenajarea ceainariei se ridica la circa 25.000 de euro. Principala provocare este promovarea eficienta pe piata precum si gasirea de personal eficient si de incredere. In luna februarie, care a fost prima luna dupa ce Slave a inceput promovarea, a atins un break-even operational, acoperind costurile curente, mai putin amortizarea investitiei.

“Avand in vedere faptul ca perioada de vara este una mai slaba in aceasta afacere, estimez ca vom avea break even pe primele 10 luni, urmand ca ulterior sa incepem sa recuperam din investitie”, spune ea.


Pe langa sortimente de ceaiuri, Bohemia Tea House mai comercializeaza si sucuri si siropuri naturale, bauturi alcoolice, cafea la ibric si bauturi racoritoare, “de vara”. In curand vor lansa si o sectiune pentru obiecte hand made.
Piata ceainariilor din Bucuresti este in continua dezvoltare. Printre cele mai cunoscute se numara Ceai la Cotroceni, Bernschutz, Green Tea, Aromaroma, Serendipity si altele.

Considerati ca ceainaria ar putea avea succes? Daca da, in functie de ce factori? O sa o vizitati? wall-street.ro va incurajeaza sa comentati.

Daniela Slave ne-a contactat pe AfacereaMea@Wall-street.ro. Ai si tu un business la inceput de drum? Consideri ca se diferentiaza prin cateva elemente de alti jucatori din piata? Scrie-ne si vei avea sansa de a aparea in randurile wall-street.ro.