Dar ce obstacole trebuie sa iei in seama cand lansezi un proiect pe platforme mobile?

Lui James Pearce ii place sa sublinieze ca “tu si cu prietenii tai nu aveti intotdeauna aceleasi device-uri mobile” sau uneori nici aceleasi sisteme de operare.

Aceasta este una dintre probleme pentru Facebook – compania trebuie sa suporte toate platformele, de la Apple iOS pana la Google Android sau Symbian. Totodata insa acest lucru reprezinta si o oportunitate enorma pentru Facebook care, din pozitia celei mai mari retele sociale din lume, poate sa dea forma si sa domine acea platforma comuna, scrie ReadWriteWeb.com.

“Mobilul este culmea socialului de astazi”, considera Pearce. “Daca Facebook ar fi fost construit astazi, ar fi fost o aplicatie mobila”. Seful diviziei de dezvoltare pe mobile are si datele pentru a dovedi acest lucru: Facebook are in prezent 425 de milioane de utilizatori mobili, dintr-un total de 825 de milioane de utilizatori, per total.

Citeste si:

Dar aceste milioane sunt impartite intre aplicatii native ce ruleaza pe platforme mobile si aplicatii Web, bazate pe browser. Surprinzator, conform lui Pearce, aplicatia Web le depaseste pe cele Android si iOS, luate impreuna.

O alta problema este ca HTML5 are inca multe slabiciuni – nu ofera acces la camera telefonului si alt hardware, nu ofera suport DRM, uneori prezinta probleme de streaming si de performanta si altele.

Pearce a admis ca in prezent nu se poate spune daca este mai bine sa dezvolti aplicatii native pentru Web. Depinde de ceea ce face aplicatia, spune el, si de cat de mult vrea dezvoltatorul sa o extinda pe mai multe medii. Directorul Apple pe mobile spune totodata ca au inceput sa apara pe piata din ce in ce mai multe aplicatii hibride, care combina functionalitati native dar si de mobile Web.